DIÉTA

Döb­be­ne­tes kony­hai trükk a biz­tos fo­gyás­hoz, tu­do­má­nyos át­tö­rés

A fo­gyás­nál nem­csak az szá­mít, mit eszel, hanem az is, ho­gyan tá­ro­lod az en­ni­va­lót. Egyre több ku­ta­tás bi­zo­nyítja, hogy igenis van je­len­tő­sége annak, mi­lyen a kony­hád. Nem hi­szed? Pró­báld ki tipp­je­in­ket!
címkék:

Rendezd el ügyesen a hűtőt és a kamrát!

A kevésbé tápláló rágcsálnivalók lehetőleg tűnjenek el a szem elől, kerüljenek a hátsó polcokra, vagy jó messze a szemmagasságtól. Az egészséges ételek, a gyümölcsök, zöldségek, tejtermékek pedig legyenek elöl, jól látható helyen.

Fotó. Pixabay
Fotó. Pixabay
Nem tilos a konzerv!

Sőt, mindig legyen kéznél egy-két doboz konzerv bab, lencse, csicseriborsó, amelyből pillanatok alatt elkészül a rostban és fehérjében gazdag leves, főétel vagy saláta.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Használj ügyes tárolókat!

Ezzel is trükközhetsz. Az édességek kerüljenek átlátszatlan, zárható dobozokba, hogy még kevésbé jelentsenek kísértést. Az egészséges ételeket viszont átlátszó dobozokban tedd a hűtőbe vagy a kamrába.

Szüntesd meg a rendetlenséget!

Több kutatás is igazolja, hogy a rendetlen konyhában többet eszünk. Épp ezért amilyen gyorsan csak lehet, rakj rendet a pulton, és mosd el az edényeket is, hogy visszakerülhessenek a szekrénybe.

Fotó. Pixabay
Fotó. Pixabay
Adagold ki!

Legyenek kis, egyadagos dobozkáid az olajos magvak, vagy az aszalt gyümölcs számára. Ezeket mindig előveheted, ha rád tör az éhség, és mivel előre előkészítetted a megfelelő adagokat, nem fogsz túlságosan belakni belőlük. Egy-egy tálkába körülbelül egy maréknyit tegyél.

Tüntesd el a rágcsálnivalókat!

Ha nem akarsz folyton édességet nassolni, egyszerűen tüntesd el szem elől ezeket az ételeket. Egy kutatás szerint azok, akik a konyhapulton tárolják az édes, cukros gabonapelyheket, az üdítőt, illetve a többi édességet, átlagosan 10 kilóval többet nyomnak, mint azok, akik elrejtik ezeket, vagy egyáltalán nem is tartanak belőlük otthon.

Eközben a címlapon

Fotó. Pixabay
Fotó. Pixabay
A gyümölcs viszont legyen szem előtt!

Ha már nassolásról van szó, a gyümölcs a lehető legjobb választás. Épp ezért, ez az a nasi, amit érdemes mindig szem előtt tartani. A kutatók azt is megállapították, hogy a gyümölcsöt szem előtt tartó nők átlagosan 6 kilóval könnyebbek, mint azok, akiknél nincs mindig elöl a gyümölcsöstál.

Hozd divatba a gyertyafényes vacsorát!

Nem csak azért, mert romantikus, hanem azért is, mert hangulatvilágításnál az ember hajlamosabb lassabban enni, nem lapátolja be gyorsan az ételt. Így pedig kevesebbtől is eltelsz.

címkék: