EZO

Diétázol, mégsem fogysz: Nem gondolnád, de ezért jönnek vissza a kilók

Ki ne szeretné, hogy fogyókúrája még hatékonyabb legyen? Ehhez azonban nemcsak a sportra és az étkezésre kell odafigyelned! Megmutatjuk, mik azok a tényezők, melyek miatt lefelé vagy fölfelé mennek a kilók...

Kevés olyan nő van, aki elfogadja a testét úgy, ahogy van, hiszen mindig van valami, ami túl széles, túl nagy vagy túl kicsi...

Ahhoz azonban, hogy elégedettek legyünk a formánkkal és sikeres legyen a diétánk, nem elég a fogyókúra és a sport. A legújabb kutatások azt mutatják, hogy bizony, a lelkünket is trenírozni kell ahhoz, hogy a vágyott cél egyensúlyban és harmonikusan valósulhasson meg.

Egészen megdöbbentő, de a kutatásból az derült ki, hogy a nők csupán 4 (!!!) százaléka tartja magát szépnek, és több mint 70% nem szereti magát igazán.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a többség esetében a pluszkilók a szeretetlenség miatt kúsznak fel a nőkre, a hatáshoz ugyancsak hozzátesz a genetika, a szervek nem megfelelő működése, a lassú anyagcsere, a nem megfelelő étrend és a mozgásszegény életmód.

A lelki bajok kulcsa azonban az önszeretet hiánya lesz, így aki küzd a kilókkal, annak nem marad más dolga, minthogy elkezdje szeretgetni önmagát lépésről-lépésre, valahogy így:

1. Fogadd el önmagad és az idő múlását. Ne bántsd magad azért, hogy öregszel, hiszen ez az élet rendje és te azzal együtt is szerethető vagy.

2. Ne csak másoktól várd az elismerést, hanem add meg saját magadnak is.

3. Törődj magaddal, ápold és gondozd a tested! Találd meg, milyen ételektől érzed jól magad és mitől marad egészséges a tested. Kényeztesd magad, menj el szaunába, masszázsra és szépségszalonba.

Vásárolj olyan ruhákat és cipőket, amelyekben vonzó nőnek érzed magad. Keress olyan mozgásformát, amit élvezettel végzel hetente 2-3 alkalommal.

4. Ne hagyd, hogy sötét gondolatok szálljanak meg és szorongássá majd betegségek fizikai tüneteiben nyilvánuljanak meg. Állj a helyzetekhez pozitívan és megoldásokat keresve.

5. Ápold baráti kapcsolataidat!

Olyan emberek társaságára van szükséged, akik úgy fogadnak el, amilyen vagy és bármilyen helyzetben bizton számíthatsz rájuk.

6. Légy nyitott a tanulásra és a fejlődésre! Az állandó változásokhoz csak akkor tudsz sikeresen alkalmazkodni, ha tudásod (pl. nyelvek) mindig naprakész .

Lapozz a folytatáshoz!


7. Bocsásd meg magadnak a múltat, hiszen akkor a legjobb szándékod és az akkori legjobb tudásod szerint jártál el, ezért nincs okod haragudni magadra.

8. Bátran kreatívkodj és hagyj időt magadnak az alkotásra. Ez lehet bármilyen foglalkozás (festés, sütés, kertészkedés, írás, önkéntes tevékenységek stb.), ami örömet okoz számodra.

9. Keress magadon legalább egy (de inkább több) dolgot, amit szépnek találsz és nagyon szeretsz. Lehet a szemed, a szempillád, a hajad, a dekoltázsod, a kezeid formája vagy éppen a körmöké - lehetnek egészen apró részletek, de azok legyenek, amelyekkel teljesen elégedett vagy. Ezeket ünnepeld minden nap és légy hálás értük.

10. A színek is nagy hatással vannak ránk, főleg, ha az otthonunkról van szó.

Ha nem szeretnél plusz kilókat magadra szedni, akkor a konyhád vagy az étkeződ színeiből iktasd ki a vöröset, a narancssárgát és a kéket.

Az első kettő arra ösztönöz, hogy folyton nassolj, a kék pedig olyan nyugalmi érzetet hoz létre tested számára, hogy nagy eséllyel beindítja a növekedését.

11. A sárga lesz a te színed, ha fogyni szeretnél, érdemes ezt a színt használni az étkezőkben és a konyhában.

12. Fogyassz sárga színű ételeket és viselj minél több sárga színű ruhát! Reggelente egy frissen facsart narancslé segíthet a szervezetben az előző napról megmaradt étel eltávolításában, a sárga ruha viselése pedig lelkesít, önbizalmat ad, így eredményesebben csinálhatod végig a fogyókúrádat is.

Ne feledd, ha kis lépésekben haladsz, akkor az agyad változástól való félelmét könnyen kicselezheted és nem is tűnik majd rémisztőnek a változás.

"Apró, kitartó és egyszerű tettek révén nagy álmokat lehet megvalósítani" - Dan Millman

Forrás: Juhász Ildikó Kíra - Ciao múlt, helló jövő