KÜLFÖLD

Meg­fa­gyott az uta­sok ere­i­ben a vér, hibát hi­bára hal­moz­tak a re­pü­lőn

A re­pü­lő­gép sze­mély­zete a jól mű­ködő mo­tort ál­lí­totta le, ám nem csak ez volt a baj a Go Air já­ra­tán.
  • Szerző: Ripost
Illusztráció.
Illusztráció.

A Delhiből induló repülő még a futópályán madárral ütközött, azonban a kapitány a felszállás folytatása mellett döntött. Az ezt követő közel 20 perces repülés során viszont több súlyos hibát is vétett a személyzet, ezek ellenére végül biztonságban leszálltak.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

A Go Air járata 2017. június 21-én a nekifutás során ütközött a madárral, majd hamarosan a jobb oldali hajtómű rendellenes vibrációjára figyelmeztető jelzés is felvillant.

A kapitány mégis a felszállás folytatása mellett döntött. A felszállást követően a személyzet ráadásul a jól működő hajtóművet állította le míg a sérült erőforrás teljesítményét a maximálisra növelte.

Ezután a pilóták kényszerhelyzetet jelentettek és nagyjából ezer méterig emelkedtek, amikor a kapitány észrevette, hogy a jól működő hajtóművet állították le. Csak másodszorra sikerült újraindítani, közben pedig a repülő sebessége vészesen lecsökkent. A személyzetnek végül sikerült stabilizálni a helyzetet és visszafordultak Delhi repülőtere felé.

Az első megközelítés során azonban túl magasan voltak, ezért csak másodszorra sikerült leszállniuk. Ezután még a gurulás során is elvétették az egyik fordulót, így végül egy repülőgépvontató húzta be az A320-ast a kijelölt állóhelyre. A kalandos út ellenére végül a fedélzeten tartózkodók közül senki nem sérült meg.

A repülőgép átvizsgálása során a jobb oldali hajtómű két lapátjának sérülését fedezték fel, valamint vérnyomokat is találtak, ebből következtettek a madárral történt ütközésre. A végleges jelentés a pilóták és a repülőtér hibáit állapította meg, hiszen felszállás után nem az előírtak szerint jártak el - írja az Airportal.

Eközben a címlapon