FITTFAZÉK

Fe­lejtsd el a bolti ch­ip­set, itt az egész­sé­ges cuk­kini- és ré­pach­ips!

Szí­ve­sen rág­csál­nál va­la­mit té­vé­zés köz­ben, de tar­tasz az egész­ség­te­len bolti ch­ip­sek­től? Ké­szíts leg­alább olyan finom, de sok­kal egész­sé­ge­sebb ch­ip­set zöld­ség­ből!

A bolti chipsek tele vannak adalékanyagokkal, ráadásul alig van bennük más, mint finomított szénhidrát. Az eredmény: a vércukorszinted ugrálni kezd, és mivel aligha tudod abbahagyni a rágcsálást, amíg egy darabka is van a zacskóban, a súlyod is megsínyli, ha megkívánod a ropogtatnivalót.

Ha viszont egészséges zöldségekből, házilag készíted a chipset, az teljesen adalékmentes, viszont vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag lesz, ráadásul a vércukorszintedet sem emeli meg hirtelen. A legjobb hozzávalók a cukkini és a répa, amelyekből egy kevés sajt segítségével készülhet a chips.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Egészséges zöldségchips

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb cukkini
  • 1 nagyobb sárgarépa
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 1 tojás
  • só, bors
  • ízlés szerinti fűszerkeverék
  • kevés olívaolaj

Így készítsd el:

1. Reszeld le a répát és a cukkinit, majd keverd össze őket a reszelt sajttal, a tojással, a fűszerekkel és egy kevés olívaolajjal.

2. Egy nagyobb tepsit bélelj ki sütőpapírral, és melegítsd elő a sütőt 150 Celsius-fokra.

Eközben a címlapon

3. A répás-cukkinis masszából formázz kisebb halmokat a tepsire, és kicsit lapítsd el őket kanállal.

4. 15-20 percig süsd az előmelegített sütőben. Máris tálalhatod!