BOZÓT

Az RTL Klub megindult lefelé a lejtőn

Romló eredmények, milliárdos hiány. A végén még a kormányhirdetések is jól jönnének.
címkék:
  • Szerző: M.A.

Óriási veszteséget produkált tavaly a Magyar RTL, írta az Origo.

.Egészen pontosan 3,8 milliárd mínuszban zárták a 2018-as évet az M-RTL Zrt.-nél, holott egy évvel korábban még 1,2 milliárd nyereséget jelentettek. Ennek hátterében több ok is állhat, a legnyilvánvalóbb az, hogy 2018-ban sorra buktak meg az RTL-es műsorok.

Korábbi tettetett finnyáskodásukat és úgymond "elveiket" elhagyva most úgy döntöttek, szívesen fogadják a kormányzati hirdetéseket.

A cég az alábbiakkal magyarázta a tavalyi 4 milliárdos veszteséget: "A csökkenő reklámbevételek mellett emelkedett a vállalat működési költsége. Jelentősen megnőttek az igénybe vett szolgáltatások díjai: drágult a vásárolt tartalmak beszerzése, a versenyképesség megtartásának érdekében pedig növelni kellett a saját gyártású tartalmak mennyiségét, miközben emelkedtek azok előállítási költségei is." 

Vagyis egyre drágábban állítottak elő egyre gyengébb és egyre kevesebbek által nézett műsorokat. A majdnem 4 milliárdos veszteség mögött számos külső szemmel is látható ok volt.

A szezon elején megbukott a Cápák között és a Gyertek át!, majd az Alvilág és a Toplista című műsor is (ki emlékszik már ezekre?).

Mindeközben a TV2 egyre jobban teljesített, hiszen több alkalommal is lehetett arról olvasni, hogy a TV2 verte az RTL-t főműsoridős nézettségben.

Így például tavaly októberben hatalmas győzelmet aratott a Sztárban sztár, hiszen majdnem kétszer annyian nézték, mint az RTL Klub fentebb már említett, ízléstelen show-műsorát. De a Tények is rendszeresen verte a teljes lakosságban az RTL Híradót.

A döbbenetes veszteség nem előzmény nélküli. Már 2018 szeptemberében arról lehetett olvasni, hogy harmadára csökkent az RTL Magyarország kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) az első fél évben az egy évvel korábbihoz képest.

 

Ezek után az RTL Klub nemrég úgy döntött, mostantól befogadják - ahogy ők mondták - a társadalmi célú kormányhirdetéseket, amiket éveken keresztül önérzetességet tettetve elutasítottak.

A majdnem 4 milliárdos veszteségen és a sorra bukó műsorokon azonban ez keveset segít.

 

címkék: