TESTFACTOR

A női popsi eddig rej­tett titka: Hi­he­tet­len árul­kodó már a forma is!

Tud­tad, hogy a fe­ne­ked nem­csak a szép­sé­ged miatt ér­de­kes? Fon­tos in­for­má­ci­ó­kat hor­doz­nak a dom­bo­ru­la­tok, hi­szen for­má­juk­ból az is ki­de­rül, mire kell na­gyon oda­fi­gyel­ned, ha fogyni sze­ret­nél.

Fotó: 123RF
Háromszögletű fenék

Fotó: 123RF

A legtöbbször idősebb nőkön látjuk ezt a formát: ennek az az oka, hogy a csökkenő ösztrogénszint miatt a fenéken levő zsír a test más részeire vándorol. A testzsírt, különösen a hasi zsírt viszont nem árt ledolgozni, nehogy különféle, elhízással kapcsolatos betegségekhez vezessen. Ha tehát ilyen a feneked, ne halogasd az egészséges étrendre való áttérést, és a rendszeres mozgás megkezdését, hogy elkerüld az idősebb korban a nőket is fenyegető szívbetegségeket.

Szív alakú fenék

Fotó: 123RF

Ez az a fenékforma, amelyikről mindenki álmodik: az alján nagyobb, majd a derék felé haladva a zsír fokozatosan eltűnik. A jó hír az, hogy aki ilyen típusú fenékkel rendelkezik, könnyebben fogy. A rossz hír viszont az, hogy ez a fenékforma általában azt jelenti, hogy a felső combon is van egy kis felesleg. Ezt viszont egészséges étrenddel és célzott gyakorlatokkal könnyű leadni, így tökéletessé formálhatod az alakodat. Arra is vigyázz, hogy idősebb korban erről a fenékformáról könnyebben eltűnik a zsír, hogy a hasadon rakódjon le.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Szögletes fenék

Fotó: 123RF

Ez az alak általában azoké a nőké, akik rendszeresen sportolnak, de még nem elég feszes a fenekük. Azok is ilyet látnak a tükörben, akiknél a zsír hajlamos a csípő fenék feletti részére lerakódni. Mivel ez a fenékforma a farizom gyengeségére is utalhat, érdemes ezeknek az izmoknak az erősítésére több energiát fordítani, hogy a forma tökéletessé váljon.

Kerek fenék

Fotó: 123RF

Nem véletlen, hogy mostanában nagy divat lett a „buborékpopsi”, erre gyúrnak a nők az edzőtermekben. Ez a fenékforma ugyanis a zsír egyenletes eloszlására, a jó egészségre utal. Ez még akkor is így van, ha a feneked nagyobb a kelleténél. Ilyenkor csak az arányokat kell helyreállítani az edzéssel, vagyis a guggolások és más farizom-erősítő gyakorlatok eltüntetik a felesleget, és tökéletesen kerekre formálják a fenekedet.