TESTFACTOR

A leg­fon­to­sabb edzés­tip­pek: Él­vezd hideg na­po­kon is oda­kint a fu­tást

Nem kell le­mon­da­nod a fu­tás­ról a téli idő­szak­ban sem. Tartsd be az alábbi ta­ná­cso­kat, és könnyebb lesz az éle­ted.
címkék:

Ne mondj le a téli időszakban sem arról, hogy felkapd a futócipőt, és a szabadban végezd el az edzést! A friss levegőt, feltöltődhetsz és fitt maradhatsz.  Néhány fontos tanácsot azonban érdemes megfogadnod, hogy a hidegben végzett, fárasztó edzés élvezetes maradjon.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Tévhitek

1. A hideg idő megfázást okozhat

A folyamatos szabadban edzés során a szervezet alkalmazkodik a változó hőmérséklethez. A megfelelő légzéstechnikával pedig a testedbe áramló levegő már jelentősen felmelegszik futás közben.

2. Rosszat tesz az ízületeknek és az izmoknak

Valóban jobban kell ügyelned az edzés előtti bemelegítésre és az öltözködésre is. De körültekintéssel meg tudod óvni magad a mikrosérülésektől és a hidegtől is!

Helyes öltözködés

1. Réteges öltözködés

Eközben a címlapon

Minél hidegebb az idő, annál fontosabb, hogy rétegesen öltözködj futás közben is. Így kellőképpen melegen tarthatod tested.

2. Megfelelő ruházat

Különösen fontos, hogy a legalsó réteg, mely közvetlenül a testeddel érintkezik, jól elvezesse a nedvességet.

3. Sapka és sál

A kesztyű viseletére valószínű, hogy magadtól is igényed van, de ezen kívül nagyon fontos a sapka és a sál is. Talán nem is gondolnád, de a sapka már csak azért is fontos, mert fejünkön keresztül meglepően nagy hőleadás történik.

A téli futás alapszabályai

1. Maradj folyamatosan mozgásban

Ha piros lámpához érkezel, akkor kocogj helyben, ne hagyd izmaidat áthűlni és azt sem, hogy az esetleg nedvesen maradt ruhádban ácsorogjál.

2. Szembeszélben indulj, hazafelé pedig hátszélben érkezz

Így kevésbé fogsz áthűlni az edzés utolsó szakaszaiban, és sokkal kellemesebb lesz a befejezés.

3. Alaposan fűts be otthon, mielőtt elindulsz

A hideg, külső helyszín után fontos, hogy kellően a laposan és stabilan átmelegedj otthon.

4. Csúszós utakhoz válassz megfelelő talpú cipőt

Így nem csak a sérülésektől óvhatod meg magad, hanem arra sem kell extrán ügyelned, hogy folyamatosan a csúszkálás korrigálásával legyél elfoglalva a valódi edzés helyett.

5. Ugyanúgy fontos a folyadékbevitel, ahogyan a többi évszakban is! Ügyeljünk a megfelelő folyadékpótlásra ezeken a napokon is!

címkék: