MANI

A köz­le­ke­dés­fej­lesz­tés az or­szág gaz­da­sági mo­torja

A bér­prob­lé­mák meg­ol­dá­sát he­lyezte kö­zép­pontba a Nem­zeti Köz­le­ke­dési Napok meg­nyi­tó­ján Tasó László ál­lam­tit­kár. Ennek egyik lé­pé­se­ként a köz­út­ke­ze­lő­nél bér­fej­lesz­tést haj­ta­nak végre.

Debrecenben megnyitották a közlekedési szakterület országos fórumaként szolgáló Nemzeti Közlekedési Napokat. A három napos rendezvényen a közlekedési háttérintézmények, vállalatok, hatóságok, kutatóhelyek képviselői tartanak helyzetelemző, fejlesztéseket bemutató, problémafelvető előadásokat.

Negyedik helyen Európában

A hetedik alkalommal megrendezett konferencia nyitó előadásán Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára azt hangsúlyozta, a közlekedésfejlesztés húzóágazata, motorja az ország gazdaságának. Ezt azzal támasztotta alá, hogy az előző uniós költségvetési ciklusban a közlekedési ágazat hozta le a legtöbb forrást Magyarországon.

A 99 százalék körüli teljesítési arány Európában a negyedik legjobb teljesítés, amire büszkék lehetünk

– fogalmazott a politikus.

Tasó László kiemelten fontos feladatnak nevezte az ágazat bérproblémáinak kezelését. Emlékeztetett a MÁV-nál végrehajtott idei 3 százalékos béremelésre, és jelezte, hogy hamarosan béremelést jelentenek be a Magyar Közútnál is.

Ezzel együtt még mindig ezen a területen van a legtöbb pótolni való, és meg kell néznünk, hogy ez a bérfejlesztés mire lesz elég.

A konferencia  plenáris napján az ágazat legfontosabb intézményei számolnak be eredményeikről és terveikről, majd tíz szekció keretén belül nyílik lehetőség a szakmai eszmecserére többek közt ezekben a témákban: közlekedésbiztonság és forgalomtechnika, kerékpáros fejlesztések, városi- és közösségi közlekedés, légügy, vasútfejlesztés, közútfejlesztés és finanszírozás kérdései.