DIÉTA

8 hét és meg­fi­a­ta­lo­dik az arcod, ezt kell csak meg­ten­ned hozzá

A cukor nem­csak az ala­ko­dat ká­ro­sítja, hanem az ar­co­dat is öre­gíti. Ám mind­össze 8 hét di­é­tá­val sokat te­hetsz azért, hogy újra meg­fi­a­ta­lodj!
címkék:

Ha sok cukrot és finomított szénhidrátot, például tésztát, rizst eszel, a vércukorszinted magasra szökik, és akár tartósan is ebben a tartományban maradhat. A cukormolekulák pedig a fehérjékhez kötődnek, köztük a bőr feszességét adó kollagénhez is. Ezt a folyamatot hívják glikációnak, amelynek eredményeként a bőr rugalmatlanabbá válik, és hamarabb megjelennek rajta az öregedés jelei, a ráncok és az elszíneződések.

Azok, akik sok olívaolajat, halat és hüvelyest fogyasztanak, kevésbé hajlamosak a ráncképződésre, mint azok, akik leginkább húst, vajat, zsíros tejtermékeket és cukros édességeket esznek. Kutatások szerint a feldolgozott húsfélék, az üdítőitalok és a sütemények az átlagosnál is szorosabb kapcsolatban vannak a ráncosodással, míg a hüvelyesek, a zöld leveles zöldségek, a spárga, a diófélék, az olívaolaj, az alma és a körte a fiatalság megőrzését segítik. A glikáció melléktermékei nemcsak a fehérjéket roncsolják, hanem a kötőszövetet is, gyulladásokat, szívbetegséget és cukorbetegséget okoznak.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az étrendben és az életmódban bevezetett változtatások épp ezért erőteljesen befolyásolhatják a bőr állapotát. Érdemes kerülni a magas cukor- és szénhidráttartalmú étrendet, kevesebb készételt és feldolgozott húsfélét, alkoholt fogyasztani, és a cigarettáról is érdemes leszokni. A fehérjék ugyanis helyreállíthatók, akár már 8 hét alatt látványos lehet a változás. De vajon mit is kell tenned?

Próbáld ki a mediterrán diétát

Ebben az étrendben rengeteg a friss gyümölcs és zöldség, a teljes kiőrlésű gabona, valamint a sovány fehérje. Enyhíti a szervezet gyulladásos folyamatait, és sok van benne a szabad gyökökkel harcoló A-, C- és E-vitaminból.

Tankolj fel rosttal

A csicseriborsó, a lencse, a bab és számos zöldség nagyon gazdag rostokban. Ez nemcsak az emésztőrendszer egészségét segíti, de a vércukorszintet is stabilizálja, ami visszafogja a glikációt. A vegetáriánus ételek rendszeres fogyasztása különösképpen sokat segít.

Igyál zöld teát

Legalább napi egy-két csésze zöld tea erőteljesen védi a bőrt, és stimulálja a kollagéntermelést. A paradicsomban levő likopin nevű antioxidáns vegyület szintén glikációt enyhítő hatással rendelkezik.

Eközben a címlapon

Fogyassz karnozint

A karnozin nevű aminosav bizonyítottan véd a glikáció melléktermékeinek hatásától. Ha több halat, sajtot és tojást fogyasztasz, többet viszel be belőle a szervezetedbe. A gránátalmában, a sárgarépában, a zellerben, az uborkában, az endíviában, a szójában, a lazacban és a fokhagymában levő béta-alanin és hisztidin a karnozin előanyagai.

Egyél több egészséges zsírsavat

Az avokádóban, a makrélában, a diófélékben, a magvakban, a hüvelyesekben levő egészséges zsírsavak enyhítik a gyulladásokat, és képesek újra feszessé tenni a rugalmasságát vesztett bőrt.

Főzz alacsony hőmérsékleten

Az alacsony hőmérsékleten, vagyis 120 Celsius-fok alatt elkészített élelmiszerek szintén segítenek minimalizálni a glikáció hatását. Épp ezért érdemes, amikor csak lehet, magas hőmérsékleten sütés helyett inkább párolni vagy főzni az ételeinket. Ha citromlében vagy almaecetben marináljuk az élelmiszereket, ez szintén segíthet késleltetni a glikotoxinok kialakulásához vezető reakciókat.

Válaszd a bogyós gyümölcsöket és a citrusféléket

Ezek a gyümölcsök tele vannak rosttal, antioxidánsokkal és C-vitaminnal, amely segíthet a kollagén- és hialuron-termelés újraindításában, így csökkentheti a ráncok mélységét. A grapefruit, a narancs éa a paradicsom naringeninben gazdag, amely gátolja a hialuronsavat károsító enzimek működését.

Fűszerezz

A fűszerek szintén segíthetnek az öregedésgátlásban. A kurkuma, a fahéj, a szegfűszeg, a fokhagyma, az oregano, és tulajdonképpen minden ízletes társuk gátolja a glikáció melléktermékeinek képződését, és enyhíti a gyulladásokat, javítja az immunrendszer működését, és kiegyensúlyozza a vércukorszintet.

címkék: