DIÉTA

5 új di­é­tás mód­szer se­gít­het le­fogyni 2018-ban

Az év ele­jén sokan meg­fo­gad­ják, hogy egész­sé­ge­seb­ben ét­kez­nek majd és le­ad­nak né­hány kilót. A nagy ígé­ret be­vál­tá­sá­hoz sokat se­gít­het egy szak­em­be­rek által össze­ál­lí­tott új ét­rend, amely in­kább a nö­vé­nyi alapú menüt he­lyezi elő­térbe. Kat­tints, hátha ez lesz az igazi!
  • Szerző: ripost

A legtöbb fogyókúra azért mond csődöt, mert a fogyni vágyók többségeimád enni, és két-három nap után feladja, mert nem tudja tartani a szigorú, korlátokkal teli diétás étrendet. Az amerikai étrendszakértők által javasolt módszerek a felesleges kilók leadása mellett az egészség megőrzését is segítik.

1. Diéta az egészséges szívért

Fotó: 123RF

Ha ezt a diétát követed, egyél sok nyers zöldség- és gyümölcssalátát, sovány tejet, túrót, tojást. A zöldségek és gyümölcsök tele vannak enzimekkel, vitaminokkal, tápanyagokkal és ezek nem csak fogyasztanak, hanem az egészséged megőrzését is biztosítják. Hagyd ki a húsokat, édességeket, pékárut! Ez az étrend csökkenti a vérnyomásodat, a koleszterinszintedet, így nyugodtan dolgozhat a szíved.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

2. Félig vega diéta

A dietetikus szakma ezt flexitáriánus étrendnek nevezi, ami olyan vegetáriánus táplálkozás, melyben néhanapján azért szabad egy kicsit „csalni”. Vagyis a zöldség mellé alkalmanként tegyél egy sovány húst is a tányérodra.

3. Mediterrán diéta

Fotó: 123RF
Ez biztosan kedvedre lesz, mert rengeteg finom és változatos ételt készíthetsz, miközben könnyedén megszabadulsz majd a fölösleges kilóktól. A diéta alapja gyümölcsök, zöldségek, gabonafélék, főtt tészta, rizs, bab, dió és krumpli bőséges fogyasztása. Kerüld a vörös húsokat, halat és csirkehúst készíts inkább, amelyeket olíva olajon párolj!

4. Súlyfigyelő diéta (Weight Watchers)

Fotó: 123RF

Ha szereted a tésztákat, kenyérféléket, és van kedved számolni, érdemes kipróbálni. A Weight Watchers diéta minden ételhez egy pontszámot rendel, a fehérje, szénhidrát, zsír, rost illetve kalóriatartalom alapján. A pontszám azt fejezi ki, hogy az adott táplálék lebontása mennyi energiájába kerül a szervezetnek. Itt szigorúan naponta ötször kell étkezni és meg kell inni napi másfél liter vizet. A testsúly pontszám kiszámításához kattints ide:

5. Volumetrics diéta

FOTÓ: 123RF
FOTÓ: 123RF

Egyél sóskát, spenótot, salátaféléket, káposztaféléket, karfiolt, brokkolit, spárgát, szárzellert. A gyümölcsök közül narancsot, citromot, almát. A diéta ideje alatt nélkülöznöd kell az étrendedből a zsírtartalmú ételeket, édességeket és természetesen az alkoholféléket is. A főzelékekre ne tegyél rántást és naponta igyál két és fél liter vizet!

Eközben a címlapon