DIÉTA

5 ka­ló­ria­dús étel, amit akkor is enned kell, ha di­é­tá­zol

Unod a ka­ló­ria­szá­mol­ga­tást, és azt, hogy min­den lát­szó­lag ka­ló­ria­dús ételt meg­pró­bálsz szám­űzni az ét­ren­ded­ből? Van egy jó hí­rünk, ezekre a vi­lá­gon semmi szük­ség! Sőt, van né­hány ka­ló­ria­dús étel, ame­lye­ket akkor is az ét­ren­ded ré­szévé kell ten­ned, ha fogyni akarsz - hidd el, egy­ál­ta­lán nem aka­dá­lyoz­zák a fe­les­le­ges kilók le­adá­sát.
címkék:

Avokádó

Fotó: Pinterest

Nem véletlenül számít az avokádó az utóbbi évek egyik nagy kedvencének: nemcsak kalóriában gazdag ugyanis, hanem vitaminokban, ásványi anyagokban, rostokban, sőt, egészséges zsírsavakban is. Ezek pedig hosszú időre eltelítenek, így nem leszel hamar éhes, vagyis összességében kevesebbet eszel, mint ha odafigyeltél volna a kalóriákra. Próbálj ki egy avokádókrémes szendvicset reggelire!

Tojássárgája

Fotó: Pinterest

Ha csak a tojásfehérjét eszed meg az egész tojás helyett, lehet, hogy rövid távon spórolsz a kalóriákkal, hosszú távon viszont nem fogsz annyit fogyni, amennyit szeretnél. A tojássárgája ugyanis tele van fontos tápanyagokkal, például A-, B-, K2- vitaminnal és kolinnal. Ezek a tápanyagok segítik az anyagcsere és a pajzsmirigy tökéletes működését, ami elengedhetetlen a fogyáshoz. A tojás a tápanyagokban leggazdagabb ételek egyike.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Zsíros tejtermékek

Fotó: Pinterest

A régimódi diétás előírások szerint csak a zsírmentes vagy zsírszegény tejtermékeket eheted, ez azonban nem segít sokat. Kutatások igazolják ugyanis, hogy a zsíros tejterméket fogyasztók általában vékonyabbak a zsírszegény tejtermékek kedvelőinél. A tejzsírban van egy konjugált linolsav nevű zsírsav, amelyről azt feltételezik, hogy segíti a súlyvesztést. A tejtermékek zsírtartalma ráadásul eltelít, így kevesebbet fogsz enni.

Csonthéjasok

Fotó: Pinterest

Ha fogyni akarsz, a diófélékből lesz az egyik legjobb nasid, mivel tele vannak fehérjével, rosttal, egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakkal, amelyek mind hozzájárulnak, hogy tovább érezd magad jóllakottnak. Minden csonthéjas remek fogyasztó táplálék, persze azért nem árt benne mértéket tartani. Egy maréknyi elég uzsonnára, és válaszd a sótlan, természetes változatot.

Olívaolaj

Fotó: Pinterest

Nem véletlen, hogy a mediterrán diéta nagyon hatásos fogyókúra, pedig olyan kalóriadús ételek fogyasztását is megengedi, amilyen az olívaolaj. Ez a növényi olaj tele van többszörösen telítetlen zsírsavakkal, amelyek csökkentik a szervezetben a gyulladásokat, ez pedig támogatja a fogyást. Nyugodtan tegyél egy kanál olívaolajat a salátádra!

címkék: