DIÉTA

5 kalóriadús étel, amit akkor is enned kell, ha diétázol

Unod a kalóriaszámolgatást, és azt, hogy minden látszólag kalóriadús ételt megpróbálsz számûzni az étrendedből? Van egy jó hírünk, ezekre a világon semmi szükség! Sőt, van néhány kalóriadús étel, amelyeket akkor is az étrended részévé kell tenned, ha fogyni akarsz - hidd el, egyáltalán nem akadályozzák a felesleges kilók leadását.
címkék:
  • Szerző: Ripost

Avokádó

Nem véletlenül számít az avokádó az utóbbi évek egyik nagy kedvencének: nemcsak kalóriában gazdag ugyanis, hanem vitaminokban, ásványi anyagokban, rostokban, sőt, egészséges zsírsavakban is. Ezek pedig hosszú időre eltelítenek, így nem leszel hamar éhes, vagyis összességében kevesebbet eszel, mint ha odafigyeltél volna a kalóriákra. Próbálj ki egy avokádókrémes szendvicset reggelire!

Tojássárgája

Ha csak a tojásfehérjét eszed meg az egész tojás helyett, lehet, hogy rövid távon spórolsz a kalóriákkal, hosszú távon viszont nem fogsz annyit fogyni, amennyit szeretnél. A tojássárgája ugyanis tele van fontos tápanyagokkal, például A-, B-, K2- vitaminnal és kolinnal. Ezek a tápanyagok segítik az anyagcsere és a pajzsmirigy tökéletes működését, ami elengedhetetlen a fogyáshoz. A tojás a tápanyagokban leggazdagabb ételek egyike.

Zsíros tejtermékek

A régimódi diétás előírások szerint csak a zsírmentes vagy zsírszegény tejtermékeket eheted, ez azonban nem segít sokat. Kutatások igazolják ugyanis, hogy a zsíros tejterméket fogyasztók általában vékonyabbak a zsírszegény tejtermékek kedvelőinél. A tejzsírban van egy konjugált linolsav nevű zsírsav, amelyről azt feltételezik, hogy segíti a súlyvesztést. A tejtermékek zsírtartalma ráadásul eltelít, így kevesebbet fogsz enni.

Csonthéjasok

Ha fogyni akarsz, a diófélékből lesz az egyik legjobb nasid, mivel tele vannak fehérjével, rosttal, egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakkal, amelyek mind hozzájárulnak, hogy tovább érezd magad jóllakottnak. Minden csonthéjas remek fogyasztó táplálék, persze azért nem árt benne mértéket tartani. Egy maréknyi elég uzsonnára, és válaszd a sótlan, természetes változatot.

Olívaolaj

Nem véletlen, hogy a mediterrán diéta nagyon hatásos fogyókúra, pedig olyan kalóriadús ételek fogyasztását is megengedi, amilyen az olívaolaj. Ez a növényi olaj tele van többszörösen telítetlen zsírsavakkal, amelyek csökkentik a szervezetben a gyulladásokat, ez pedig támogatja a fogyást. Nyugodtan tegyél egy kanál olívaolajat a salátádra!

címkék: