TESTFACTOR

10 tuti tipp, ami segít ki­tar­tó­nak lenni az edzés­ben

Ka­cér­kodsz a gon­do­lat­tal, hogy rend­sze­re­sen edző­te­rembe járj, de va­lami vissza­tart? Vagy lehet, hogy vol­tál már, de meg­szep­pen­tél? Adunk né­hány tip­pet, ho­gyan tedd ru­tinná az edzé­se­ket!

Sokak számára már az is félsiker, hogy egyáltalán bemerészkednek az edzőterembe, hiszen van, aki szégyenlős; nem akarja, hogy idegenek lássák, ahogy küzd, de van, akinek az jelent problémát, hogyan fogjon bele az egészbe. Ha betartod ezt a 10 pontot, egy idő után örömmel fogsz lejárni, és az edzésed sokkal hatékonyabb lesz!

EZEKET OLVASTAD MÁR?

1. Legyél felkészült!

Minden edzés előtt kész terved legyen: mit fogsz csinálni a teremben, mire akarsz edzeni – és ehhez ragaszkodj is. Mindig reggel vagy munka után menj edzésre, pakolj össze előre, mert ha munka után haza kell menned a cuccodért, könnyen elcsábíthat a kanapéd.

2. Iktasd ki a telefonod!

Az edzés legnagyobb ellensége, ha megzavarnak közben. Ha repülőgép módba kapcsolod a mobilod, teljes figyelmeddel a gyakorlatokra tudsz koncentrálni.

3. Legyenek céljaid, és mindig tartsd szem előtt őket!

Nem mindegy, hogy fogyni szeretnél, vagy izmot építeni. Ne váltogasd összevissza a gépeket, mindig a célnak megfelelő gyakorlatokat végezz. Fontos, hogy ne tűzz ki egyszerre többet, mint amennyit bírsz; annak könnyen kudarc lehet a vége, és elmegy a kedved az egésztől. Nem növelheted a lefutott kilométereid számát és az izomtömeged egyszerre.

4. Mindig nyújtással kezdj!

Mielőtt beleugranál a kardióba, végezd el az alap nyújtógyakorlatokat, hogy lazuljanak az izmaid, és a tested felkészüljön az edzésre. Ezzel a sérüléseket is megelőzheted.

5. Ne legyél lent a végtelenségig!

Határozd meg, mennyi időt szeretnél a teremben tölteni; ez függ az edzési céljaidtól is. Soha ne határozz meg túl hosszú időt. Egy edző szerint egy óránál hosszabbra tervezni értelmetlen, mert a test nem bír ilyen hosszú igénybevételt.

Eközben a címlapon

6. Szerezz inspirációt!

Ha úgy érzed, nincs elég motivációd, kezdj el figyelni másokat: ismerősöket, akik rendszeresen járnak, nézz videókat, olvass bloggerektől cikkeket. Hamar meg fog jönni hozzá a kedved, és még ötleteket is meríthetsz.

7. Ez is könnyebb egy baráttal

Vedd rá a barátnődet, párodat, hogy tartson veled; a közös fejlődés eszméletlenül inspiráló!

8. Csináld változatosan!

Soha ne ragadj le ugyanazoknál a gyakorlatoknál, mert el fogod unni az edzéseket; minden izomcsoportra vannak változatos gyakorlatok, keress, figyelj másokat, és variáld!

9. Figyeld, hol tartasz!

Vezess naplót az eredményeidről; így látni fogod, hol tartasz az edzéstervedben; hány gyakorlatot tudsz már megcsinálni. Ez motiválni fog a folytatásra!

10. Az utolsó tíz perc

Az edzés végén mindig olyan gyakorlatot végezz, ami javítja a testtartásodat.