DIÉTA

10 tipp, hogy örökre meg­sza­ba­dulj az utolsó 10 ki­ló­tól!

Közel jársz ál­maid meg­va­ló­su­lás­hoz, min­dent meg­tet­tél, de az utolsó 10 kiló se­hogy sem akar el­tűnni rólad? Most meg­mu­tat­juk a leg­tu­tibb tip­pe­ket, hogy örökre meg­sza­ba­dulj a súly­fe­les­leg­től!

Életmódot váltottál, sikeresen megszabadultál a felesleges kilóktól, de az utolsó párral meggyűlik a bajod? Ne aggódj, nem veled van baj, ezeket a legnehezebb leadni. Ha megvan az elszántság, mi megmutatjuk a legtutibb tippeket, hogy elérhesd az álomalakot!

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

1. Egyél magas fehérjetartalmú ételeket!

A kalóriaszegény étkezés során sokszor a magas fehérjetartalmú ételek is elmaradnak. Pedig ezek fogyasztása nagyon fontos. Emésztésük több munkát igényel a szervezetedtől, de segítenek megtartani az izomszöveteket.

2. Emelj nehezebb súlyokat!

Ne félj változtatni az edzésen! A szervezetnek szüksége van változásra, így az edzés nehézsége, intenzitása is növelhető.

3. Kezeld a stresszt!

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

A stressz nincs jó hatással a testedre. Túlzott stressz esetén a mellékvesék nem képesek feldolgozni a felhalmozódott kortizolt, ami felborítja a hormonháztartást, így túlsúly alakulhat ki, mellyel nehéz megküzdeni. A stressz tulajdonképpen megakadályozza, hogy zsírt égess. Minden stressz faktort nem tudsz kiűzni az életedből, de ha picit odafigyelsz, sokat pihensz és kevesebb kávét iszol, már sokat tettél ellene.

4. Személyi edző

Lehetséges, hogy az, amit eddig csináltál, már nem elegendő a cél eléréshez.

Ha szakemberhez fordulsz, segíthet pontosan és szakszerűen véghezvinni, amit elterveztél.

Anyagilag ez megterhelő lehet, de érdemes elgondolkodnod rajta.

Eközben a címlapon

5. Emeld az egészséges zsírbevitelt!

A diéta során ügyelsz rá, hogy ne vigyél zsírt a szervezetedbe. Azonban fontos, hogy ne vond meg ezt sem magadtól. Egészséges növényi zsírokkal segíthetsz az egyensúly megtartásában. Iktasd be az étrendedbe a kókuszolajat, az olívaolajat, de az avokádó, a dió is segíthet a pótlásban.

6. Próbálj ki új edzésformákat!

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Érdemes valami újba kezdened, hogy tested érezze a változatosságot, így más izomcsoportokat is megmozgathatsz. Gondold át, mit szeretnél kipróbálni, és vágj bele! Ha eddig futottál vagy úsztál, próbáld ki a teniszt vagy a jógát. Mindegy, csak élvezd a mozgást.

7. Iktasd ki a feldolgozott élelmiszereket az étrendedből!

Bár egészséges életmódot folytatsz megeshet, hogy egy-két étel még maradt a listán, ami tele van vegyszerekkel, különböző adalékanyagokkal. Próbálj ne előre elkészített, csomagolt élelmiszert vásárolni! Mindig a friss élelmiszert keresd a boltban, de a legjobb, ha te magad készítesz ételt a konyhában!

8. Igyál több vizet!

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Étkezés előtt igyál meg egy nagy pohár vizet, így sokkal kevesebbet eszel majd. 10-12 pohár víz naponta, segít a zsírégetésben és tökéletesen hidratált leszel. A fejed is ritkábban fog fájni.

9. Feküdj le időben!

Az alváshiány hatással van a fizikai erőnlétre is. Bizonyított, hogy

ha nem alszol rendesen másnap akár 600 kalóriával is többet vihetsz be a szervezetedbe,

mint amennyi szükséges lenne. Emellett az alváshiány lassítja az anyagcserét, így 20 százalékkal kevesebb kalóriát égethetsz el naponta.

10. Építs csapatot!

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Könnyebb elérni a célod, ha olyan emberek vesznek körül, akik szintén ugyanazért küzdenek, hasonló gondjuk van, mint neked. Ha hetente találkoztok, erőt adhattok egymásnak, megoszthatjátok tapasztalataitokat.