DIÉTA

10 egy­szerű tipp, ho­gyan fogy­hatsz kín­ke­ser­ves diéta nél­kül

Fe­lejtsd el, amit eddig gon­dol­tál a fo­gyás­ról! Nem kell éhez­ned és sa­nyar­gat­nod magad ahhoz, hogy tar­tó­san leadd a fe­les­le­get. Elég, ha ezt a tíz tip­pet be­épí­ted az éle­tedbe.
címkék:

1. Nassolj rendszeresen!

Egyél 2-3 óránként, hogy a vércukorszinted stabil maradjon. Válassz rostokat és fehérjét tartalmazó élelmiszereket, például zöldséget sonkával, joghurtos mártogatóssal vagy hummusszal.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay
2. Maradj hidratált!

Igyál minél több vizet, vagy édesítetlen gyógyteát, hogy ne hidd éhségnek, amikor a tested szomjúságot jelez.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

3. Aludj eleget!

Ha nem alszod ki magad, hajlamosabb leszel arra, hogy egészségtelen ételeket rágcsálj, és még az anyagcseréd is lelassul. Igyekezz mindig ugyanabban az időben lefeküdni.

4. Reggelizz!

A kutatások azt mutatják, hogy aki kiegyensúlyozott reggelivel kezdi a napot, az később kevesebbet eszik. Célozd meg a tápanyagokban gazdag, fehérje- és vitamindús reggelit, amely délig eltelít, és a testedet és az agyadat egyaránt ellátja energiával.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay
5. Tankolj fel zöldséggel!

Ha fogyni akarsz, duplázd, vagy még inkább triplázd meg a napi zöldség- és gyümölcsfogyasztásodat. A zöldségek és gyümölcsök rosttartalma eltelít, a bennük levő vitaminok és ásványi anyagok pedig segítenek kivédeni a betegségeket. Célozd meg az ajánlott napi 5 adagot!

6. Kísérletezz!

Ha unalmasnak találod a zöldségeket, kísérletezz bátran! Tegyél minél többféle színű zöldséget,gyümölcsöt a tányérodra, próbálj ki egzotikus vegetáriánus recepteket, használd a zöldfűszerek teljes tárházát az ízesítéshez.

Eközben a címlapon

7. Szeresd meg a halat!

A hal remek diétás étel, és omega-3 zsírsavakkal is ellát. Ezek a zsírsavak pedig nemcsak az egészségedet védik, hanem a zsírégető folyamatokat is beindítják, ha rendszeresen sportolsz vagy gyalogolsz.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay
8. Fogyassz elég tejterméket!

A legújabb kutatások szerint a kalciumban gazdag ételek fogyasztása képes elnyomni a zsírraktározásban szerepet játszó kalcitriol hormon hatását. Napi 1000 mg kalcium már képes beindítani a zsír lebontását.

9. Fűszerezz erősen!

A paprika csípősségéért felelős kapszaicin segít elnyomni az étvágyat, felpörgetni az anyagcserét és beindítani a zsírégetést.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay
10. Válts teljes kiőrlésűre!

A teljes kiőrlésű gabonafélékből készült pékárukat sokkal lassabban emészted meg, mint a finomított lisztből készülteket. Nem is emelik meg olyan hirtelen a vérnyomásodat, mint a finomított szénhidrátok – cseréld teljes kiőrlésűre a kenyeredet, de ezt is csak módjával fogyaszd!

címkék: