DIÉTA

10 döb­be­ne­tes ok, ami­ért ál­lan­dóan éhes vagy

Foly­ton csak a ka­jára tudsz gon­dolni? Lehet, hogy ennek or­vosi oka van, de sok­kal va­ló­szí­nűbb, hogy olyan sunyi ha­tá­sok ál­do­zata vagy, amik miatt foly­ton enni akarsz. Lás­suk, mik ezek.

Konzerveket eszel

Sok műanyag ételes doboz, valamint a konzervdobozok bélése is tartalmaz egy biszfenol-A (BPA) nevű vegyületet, amely számos ártalmas hatása mellett a súlyunkra is hatással van. A BPA ugyanis felborítja az éhséget és jóllakottságot befolyásoló leptin és grelin hormonok egyensúlyát, ez pedig hízáshoz vezethet.

Fotó: 123RF

Túl sok üdítőt iszol

Az üdítőitalok többsége nagyon gazdag a magas fruktóztartalmú kukoricaszirupban, amely egy kutatás szerint csökkenti a teltségérzetet, mivel blokkolja a jóllakottságot kiváltó leptin hormon termelését. Vagyis hagyd el az üdítőket, ha pedig valami szénsavasra vágysz, igyál inkább szénsavas ásványvizet.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Rosszul reggelizel

A reggeli tényleg a nap legfontosabb étkezése, ilyenkor valóban nem elég egy kávé. Ha reggel rendesen eszel, napközben kevésbé ingadozik a vércukorszinted, így nem fogod annyira kívánni a cukrot és a zsíros ételeket. Még jobb, ha a reggelid sok fehérjét tartalmaz.

Fotó: 123RF
Nem eszel elég salátát

A zöld színű, leveles zöldségekben levő K-vitamin rendezi az inzulinszintet, ez pedig segít csökkenteni az éhségrohamokat. Naponta legalább 120 mikrogrammot kellene fogyasztanod ebből a vitaminból, ezt egy csészényi kelkáposztával viheted be.

Fotó: 123RF
Nem iszol teát

Egy kutatás szerint azoknak, akik egy szénhidrátban gazdag étkezés után megisznak egy csésze fekete teát, pár órával később 10 százalékkal kisebb a vércukorszintjük, mint azoknak, akik ezt nem teszik. Vagyis sokkal tovább érzik jóllakottnak magukat. A tea ráadásul kedvező változásokat idézhet elő a bélflórában, ez pedig szintén segítheti a fogyást.

Kevés vizet fogyasztasz

A kiszáradás sokszor jelentkezik éhség képében, mivel amikor szomjas vagy, az agy nem feltétlenül küld egyértelmű jeleket. Lehet, hogy nem is enned kellene, ha éhesnek érzed magad, hanem egy nagy pohár vízre van szükséged!

Eközben a címlapon

Fotó: 123RF
Unatkozol

Az unalom bizony nagyban hozzájárul a hízáshoz: egy 2015-ös kutatás kapcsolatot talált az unatkozás és a túlevés között. Próbáld ki: ha ennél valamit, és ilyenkor magad elé képzelsz egy nagy adag sült húst, az csak akkor fog valóban vonzónak tűnni, ha valóban éhes vagy. Ha nem akkor pedig szórakozásra van szükséged, nem kajára.

Túl sok az alkohol az életedben

Az alkohol megviccelheti az agyadat: hatására olyankor is éhesnek érzed magad, amikor valójában nem vagy az.

Fotó: 123RF
Stresszes vagy

Hihetetlenül stresszes napod volt a munkahelyeden? Nem véletlen, ha valami kajáért nyúlsz. A kortizol nevű stresszhormon felerősítheti a cukros és zsíros, sós ételek utáni vágyódást. Evés helyett ilyenkor inkább sporttal oldd a feszültséget.

Fotó: 123RF
Túl sokszor nézegetsz ételfotókat a neten

Kutatások igazolják, hogy a neten terjedő „kajapornó” éhessé tehet. Különösen az elhízott emberek agya reagál hevesen a szép ételfotókra.