DIÉTA

10 bomba tipp, hogy az ün­ne­pek előtt meg­sza­ba­dulj a fe­les­leg­től

Jön­nek az ün­ne­pek, és velük együtt a hízás. De vajon tör­vény­szerű, hogy ez így le­gyen? Ho­gyan úsz­ha­tod meg az év eleji fo­gyó­kú­rát? Mu­tat­juk a leg­jobb tip­pe­ket.

Építsd fel az edzésprogramodat!

A hidegben kevésbé hívogató a szabadtéri edzés, de valamit tenni kell, hogy ne merülj el teljesen az év végi pörgésben és túlevésben. Épp ezért vedd elő a naptárad, és tervezd be minden napra az edzés fél- vagy egy óráját. Lemehetsz az edzőterembe, beugorhatsz egy aerobik-órára, mozoghatsz egy edzésvideóra, de az is megteszi, ha csak sétálsz egy nagyot a környéken, vagy pár megállóval hamarabb szállsz le a buszról. Megbánni biztosan nem fogod!

Fotó: Pinterest
Figyelj, mit eszel!

Próbálj a lehető legritkábban kaját rendelni, inkább esténként főzz meg több adagot valamilyen egészséges ételből, és vidd magaddal dobozolva a munkahelyedre. Ügyelj rá, hogy mindig szerepeljen az étrendedben hüvelyes, zöldség, gyümölcs és sovány hús. Az édességeket viszont nagyon óvatosan kezeld, lehetőleg csak ritkán egyél belőlük.

Legyen feltöltve a kamrád

A hétvégi bevásárlásnál különösen ügyelj a készletek feltöltésére, mert napközben kevesebb időd lesz csak úgy beszaladni a boltba valamiért. Tervezz előre, és vészhelyzetre mindig legyen a fagyasztóban egy kevés csirke és zöldség, a kamrában konzervparadicsom és barna rizs.

Cseréld le a kávéd

Ahogy megérkeznek a hideg napok, nagy a kísértés, hogy naponta többször is megigyunk valami forrót. A kávézók ízesített italai azonban tele vannak cukorral, így jobb, ha a teára szavazol, lehetőleg ízesítés nélkül.

Fotó: Pinterest
Kerüld a desszertet

A desszertek elkerülésének legjobb módja, ha egyszerűen leszoksz arról, hogy az édességek az étkezések részét képezik. Hidd el, ha egyébként jóllaktál, semmi szükség rájuk!

Heti legalább négy józan nap

Az évnek ebben a szakaszában az átlagnál többször fordul elő, hogy megkínálnak bennünket egy pohár itallal, így érdemes jobban figyelni. A legjobb, ha a hét három-négy napján egyáltalán nem fogyasztasz szeszes italt. Az üdítőket is hanyagold, helyette maradj a jól bevált ásványvíznél – ha önmagában nem elég ünnepi, igyál szénsavas ásványvizet citromkarikával.

Eközben a címlapon

Add le az utolsó 2-3 kilót

Ha még van rajtad két-három kiló, amivel küzdesz, érdemes addig leadni, amíg be nem indul az ünnepi őrület. Húzz bele egy kicsit az edzésbe, és egyél rengeteg fehérjét zöldséggel. Megéri!

Vigyázz az immunrendszeredre

Mivel az ünnepi időszakban kevésbé egészséges ételeket fogyasztasz, és kevesebbet alszol, külön is oda kell figyelned az immunrendszeredre. Rendszeresen egyél erőteljes színű zöldségeket és gyümölcsöket, mivel ezek a leggazdagabbak immunrendszer-védő antioxidánsokban és más hasznos tápanyagokban.

Fotó: Pinterest
Védd a bélflórádat

Az immunrendszered másik kulcsfontosságú szereplője a bélflórád. De a puffadás, a kimerültség és a fejfájás is gyakran köthető a bélbaktériumok egyensúlyának felborulásához. Egyél sok rostot, vagyis teljes kiőrlésű gabonát és zöldséget, valamint erjesztett ételeket, például joghurtot és savanyú káposztát. Kerüld viszont a cukrot, a finomított szénhidrátokat és az alkoholt.

Aludj eleget

A pihenésnek is komoly szerepe van az ideális testsúly fenntartásában: ha nem alszol eleget, akár a hormonrendszered is felborulhat. Igyekezz minden nap ugyanabban az időben lefeküdni és reggel ugyanabban az időben kelni, és törekedj arra, hogy minden nap meglegyen a 7-9 óra alvás.