BIZARR

Ijesztő autószörnyek túrták föl a nógrádi dombokat

Autóhoz értő férfiember számára nincs izgalmasabb, mint amikor kiszabadulhat verdájával a civilizált terepről és végre ott nyomhatja tökig a gázpedált, ahol aszfaltos út és jelzőtábla egyáltalán nincs - csak nehezítésként néhány tonna sár.
címkék:

A terepjárók összes létező kategóriájával találkozhatott az extrém autós élményekre áhítozó közönség hétvégén Béren, a Dagonya Extrém Fesztiválon.

Volt ott az utcai gépektől kezdve a homokfutókon át a legdurvábban átalakított teherautóig szinte mindenféle szerzet, köztük igazi különcök is: egy bátor nevező például egy 70 milliós új Bentley Contintental GT-vel érkezett – igaz, a luxusautót végül nem hajtotta meg a sáros terepen.

Így szaggatnak az off-roadosok

Ebben a műfajban nincsenek sávok, jelzőlámpák és táblák és szabályok. Cserébe vannak földutak, erdők és mezők, ami minden off road-osnak egyet jelent a szabadsággal.

„Nincs csodálatosabb a forró kipufogóra ráégett sár illatánál”

- szögezte le egy ízig-vérig off-roados tagbaszakadt ember, és nem gondoltunk arra, hogy vitatkozni kéne e tételen. Nyilván az említett mottó jegyében zajlottak a versenyek: vak road rallye, a short track kvad- és enduro-futamok, illetve az örök klasszikus, a sárgyorsulás. Van azért mindennek egy erős hangulata: eszelős zúgás, hörgő motortok, fröcsögő sár, szexin finnyáskodó hölgyek…

Difizár bekapcs, padlógáz!

Off-roados dagonyázás ügyben mindenki más gépre esküszik. Egy valamiben viszont nagy az egyetértés: az össz-kerékmeghajtás mindenképp legyen meg. A sártengeres Nógrádban mindenképp, hiszen itt az első és hátsó tengelyen is több 100 newtonméter nyomatékra volt szükség a túléléshez.

Sokan sokfajta autóval álltak rajtvonalhoz, de a terepjárós nagymárkák értelemszerűen vitték a prímet: a Jeep, a Mercedes G-osztály és a Range Rover legkülönbözőbb típusai uralták főként a mezőnyt. Szerencsére azonban igazi csodabogarak is nekivágtak a flúgos futamnak: valaki például egy mezei Lada Nivával, más Tigris jelmezben quadon, vagy éppen a Rákosi-korszak mérnöki csodájával, egy átalakított Csepel teherautóval rongyolt bele a nyakig érő mocsárba.

Nehezítés odafentről

Kevés az olyan szabadtéri rendezvény, amit ne tenne tönkre azonnal egy kiadós nyári zivatar. A Dagonya Fesztivál szerencsére pont ezen kevés rendezvények egyike. A négy nap alatt többször is nagy mennyiségű csapadék hullott a több, mint 200 hektáros versenyterületen. Ez persze nem szegte kedvét a résztvevőknek, sőt, a lucskosra ázott talaj valójában csak fokozta a hangulatot: élvezhetőbbé és izgalmasabbá tette az off road futamokat. Mintha a természet is azt akarta volna, hogy Béren valóban extrém dagonyázás legyen.

címkék: