DIÉTA

Zsír­ral a hasi zsír ellen: ezt edd, és le­rob­ban az úszó­gumi

A zsír­men­tes di­é­ták­nak vége: ma már tud­juk, hogy a zsír ellen a zsír veszi fel leg­ha­té­ko­nyab­ban a har­cot, kü­lö­nö­sen akkor, ha cu­kor­ban és szén­hid­rát­ban sze­gény di­é­tá­val pá­ro­sul. De egy­ál­ta­lán nem mind­egy, mi­lyen zsi­ra­dé­ko­kat vá­lasz­tasz. Meg­mu­tat­juk, mit kel­lene enned.

Kókusz és kókuszolaj

Fotó: Pinterest

A kókusz telített zsírsavai közepes szénláncúak, ezeket a zsírsavakat pedig a szervezet előszeretettel alakítja energiává ahelyett, hogy eltárolná a csípőd körül. De nemcsak a kókuszolajat érdemes használni: nagyon hasznos a kókusztej, a kókuszchips és a kókuszreszelék is – természetesen cukormentes változatban.

Olajbogyó

Fotó: Pinterest

Az olajbogyó kiváló nassolnivaló, mivel tele van a szívre jó hatást gyakorló egyszeresen telítetlen zsírsavakkal. Egy kutatás szerint az egyszeresen telítetlen zsírsavakban gazdag étrend még a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedőknél is segíti a fogyást, és védi a szív egészségét. Ragaszkodj az extra szűz változathoz, de ne süss benne, használd inkább salátákhoz.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Marhahús

Fotó: Pinterest

A marhahús konjugált linolsav-tartalma hatékonyan segíti a hasi zsír leadását. Ha lehet, akkor szabadtartású gazdálkodásból kikerült húst vásárolj.

Avokádó

Fotó: Pinterest

Valóságos szupertáplálék, amelynek rendszeres fogyasztása javítja az étrend minőségét, növeli az ételek tápanyagtartalmát, és csökkenti az elhízás kockázatát. Ráadásul nem is lehetne sokoldalúbb: kiváló hozzávalója lehet salátáknak, készülhet belőle szendvicskrém, mártogatós, sőt, akár édesség is.

Csokoládé

Fotó: Pinterest

A csokoládéban levő oleinsav ugyanolyan jó hatással van a szívre, mint az olívaolaj. Ha időnként megengedsz magadnak egy pici csokit, gyorsabban adhatod le a felesleges kilókat, és nem érzed úgy, hogy mindent meg kell vonnod magadtól. Persze nem mindegy, milyen csokit választasz: a legjobb a 85 százalékos, vagy annál is nagyobb kakaótartalmú étcsokoládé 5 százalék, vagy még kisebb cukortartalommal.

Lazac

Fotó: Pinterest

Ez a fantasztikus hal sokféle tápanyaggal ajándékozza meg a szervezetedet: többek között az asztaxatin nevű antioxidánssal, fehérjékkel, és gyulladáscsökkentő hatású omega-3 zsírsavakkal. A kutatások szerint, aki az egészséges étrend mellé halolajat is párosít (például finom lazacos ételek formájában), az gyorsabban adja le a hasi zsírt.

Eközben a címlapon

Mandula

Fotó: Pinterest

A mandula nagyon gazdag egészséges, egyszeresen telítetlen zsírsavakban, rostokban, valamint olyan fontos tápanyagokban, amilyen például a magnézium és az E-vitamin. Ráadásul az íze is finom, és egy marék mandula egy időre biztosan eltelít.