MEDICINA

Vi­gyázz, így ron­tod el a na­po­dat már reg­gel!

Neked sincs túl sok időd a ké­szü­lő­désre, mi­előtt el­in­dul­nál a mun­ka­he­lyedre? Ha így van, akkor leg­alább ne ronts a hely­ze­ten, és ke­rüld el azo­kat a szo­ká­so­kat, ame­lyek­kel már előre tönk­re­te­szed a na­po­dat. Meg­mu­tat­juk, me­lyek ezek.

Ahogy felkeltél, megnézed a munkahelyi e-maileket

Az új üzenetek rohama már azelőtt pánik-üzemmódba kapcsolja az idegrendszeredet, hogy rendesen felébredtél volna, és már kész is a negatív napindítás. Ráadásul, ha félálomban válaszolsz egy üzenetre, nagyobb eséllyel vétesz hibát. Ha muszáj megnézned az emailfiókodat, mielőtt beérnél az irodába, tedd ezt egy előre kijelölt időpontban, így kisebb a stressz, amit okoz.

Fotó: Pinterest
Elhalasztod az edzést

Az esti edzések többször maradnak el időhiány miatt, mint a reggeliek – épp ezért jobb már előre letudni a sportolást. Már egy 10-15 perces edzés is több a semminél, felfrissít, ráadásul egyáltalán nem zárja ki, hogy később betérj az edzőterembe egy teljes órára.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó: Pinterest
Forró vízzel zuhanyozol

A forró víz nagyon jól tud esni az álmos testnek, de valójában csak még jobban ellazít, és ezzel együtt elálmosít. Ha fel akarsz frissülni, egy gyors, hideg zuhany jobbat tesz. Igen, kicsit kellemetlen érzés, de beindítja az éberséget okozó adrenalin és az endorfin „boldogsághormon” termelődését, így még a kedved is jobb lesz tőle.

Szénhidrátokat reggelizel

Nagyon egyszerű reggelire bekapni egy fehérlisztes, cukros péksüteményt, de ez már a nap legelején megtorpedózhatja a diétádat – ráadásul később is nagyobb előszeretettel nyúlsz majd hizlaló ételekért. A reggelinél egyél inkább legalább 20 gramm izomépítő fehérjét (ez már egy két tojásból és egy tojásfehérjéből készült rántottában benne van). Mivel a fehérjedús reggeli nem hintáztatja meg a vércukorszintedet, hosszabb időre eltelít, és a zsírégetést is beindítja.

Fotó: Pinterest
Reggeli után rögtön megmosod a fogadat

Ha valamilyen savas étel vagy ital (például gyümölcs vagy kávé) is volt a reggelidben, ajánlatos várni egy kicsit a fogmosással, nehogy lecsiszold a savtól kissé felpuhult fogzománcot. Moss fogat felkelés után, és reggeli előtt. Reggeli után pedig igyál meg egy pohár vizet, vagy öblítsd ki vízzel a szádat. Ha mindenáron reggelizés után akarsz fogat mosni, akkor reggelizz korán, és moss fogat legalább fél-egy órával utána.