DIÉTA

Vedd ele­jét a gyor­s­étel­ro­ham­nak!

Már megint a falat ka­pa­rod va­la­mi­lyen egész­ség­te­len ka­jáért? Rág­csá­lás­sal re­a­gálsz az ide­ges­ségre? Nyugi, ez nem kö­te­lező: máris mu­tat­juk, ho­gyan véd­he­ted ki az ilyen hely­ze­te­ket.

Egyél többet!

Ha egész étkezéseket hagysz ki, vagy túlságosan ritkán eszel, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy rád jön a farkaséhség. Egyél fehérjében és rostban gazdag élelmiszereket 2-3 óránként, így nem esik le a vércukorszinted, és ellen tudsz állni az egészségtelen ételeknek.

Fotó: Pinterest
Kérdezd meg, mi a baj!

Ha szívesen rágcsálnál valamit, gondold végig, nem vagy-e éhes, mérges, magányos vagy fáradt, és nem ezt akarod-e kompenzálni a túlevéssel. Ha arra jutsz, hogy igen, kezeld inkább az alapproblémát: egészséges étellel, relaxálással, beszélgetéssel, vagy pihenéssel.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Igyál egy pohár vizet!

A szomjúság gyakran álcázza magát éhségnek. Igyál meg egy nagy pohár jéghideg vizet, ha éhesnek érzed magad, és csak akkor egyél, ha ez sem segít. A hideg egyébként is felpörgeti az anyagcserédet, mivel a testednek meg kell dolgoznia a felmelegítéséért. Tegyél a vízbe egy kis mentát, citromlevet vagy uborkaszeletet.

Pucold ki a kamrát!

Tüntesd el otthonról az egészségtelen rágcsálnivalókat, és töltsd fel a helyüket répával, banánnal, cukormentes müzliszeletekkel.

Fotó: Pinterest
Nassolj valami fűszereset!

A fűszeres kaja hamar eltelít, és az anyagcserédet is magasabb fokozatba kapcsolja. Próbáld ki a mexikói vagy az ázsiai konyhát!

Mozogj!

Tévedés, hogy a mozgástól éhes leszel! A mérsékelt tempójú és időtartamú edzés (körülbelül napi 30 perc) inkább elnyomja, mint felkorbácsolja az étvágyadat. A farkaséhség főként akkor jellemző, ha erőteljesen sportolsz, de nem táplálkozol megfelelően.

Eközben a címlapon

Bánj jól magaddal!

Az egészségtelen étkezést nem lehet egyik napról a másikra feladni – lesznek olyan napok, amikor nem tudod megállni, és ez így teljesen rendben is van. Csak tudd, hogy egyetlen rossz nap nem ronthatja el az egész hetedet. Gondold át, miért történt így, tanulj belőle, és lépj tovább, ne ostorozd magad!