Létrehozva: 2016.10.19.

Bunkó volt az eladó? Kérd ki a panaszkönyvet!

Ha nem vagy elégedett egy vásárolt termékkel, szolgáltatással vagy a kiszolgáló személyzettel, panaszodat beírhatod a Vásárlók könyvébe. De mi történik ezután?

Mi az a Vásárlók könyve?

A Vásárlók könyve, vagy más néven panaszkönyv egy legalább 20 lapból álló A/4-es füzet. A törvény alapján minden kereskedelmi, vendéglátóipari, fogyasztási cikkek javításával vagy kölcsönzésével foglalkozó üzletben lennie kell Vásárlók könyvének – ha a tulajdonos azt állítja, az ő üzletében nincs panaszkönyv, azzal már eleve törvényt sért.

Az üzlettulajdonosoknak a Vásárlók könyvét jól látható és könnyen hozzáférhető helyre kell kitenniük, és hivatalosan egy tollat is mellé kell rakniuk. A vásárlókat pedig tilos megakadályozni abban, hogy a könyvbe beleírják észrevételüket, panaszukat, mint ahogy befolyásolni sem lehet őket abban, hogy mit írjanak a könyvbe.

 

Mikor írhatok a Vásárlók könyvébe?

A panaszkönyvbe elsődlegesen a vásárlás során elszenvedett sérelmek kerülnek: ha elégedetlenek vagyunk az üzletben vásárolt áruval, a vendéglátóhelyen kapott szolgáltatással, a kölcsönzött termékkel vagy a személyzet hozzáállásával kapcsolatban, akkor erről írásban panaszt tehetünk. A Vásárlók könyvének használata eredményesebb, mintha szóban tennénk panaszt, hiszen így nyoma marad a problémának, amit az illetékes szerveknek ki kell vizsgálniuk.

A Vásárlók könyvébe írt panaszunk az indigós megoldásnak köszönhetően több oldalon jelenik meg – a második oldalt tépd ki, és tartsd meg!

A Vásárlók könyvébe azonban nem csak panaszt írhatunk – észrevétel, javaslat vagy dicséret is kerülhet a könyvbe. Előbbi kettőt ugyanúgy ki kell vizsgálniuk a hatóságoknak és a bejegyzés írójának írásos választ kell kapnia az eredményről.

 

Mi történik azután, hogy leírtam a panaszom?

A Vásárlók könyvében születő minden bejegyzést kötelező érdemben megvizsgálni, és a kereskedőtől 30 napon belül választ is kell kapnunk a fejleményekről, ha írtunk a könyvbe. Ha azonban a kereskedő nem foglalkozik a sérelmünkkel, vagy a meghatározott időn belül nem küld levelet, akkor értesíthetjük a fogyasztóvédelmet a jogsérelmünkről – innentől kezdve a hatóság foglalkozik a panaszunkkal.

A jegyző, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a felügyelőségek két évre visszamenőleg vizsgálhatják a Vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket, ezekért pedig utólag is kiszabhat pénzbüntetést.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Oroszország hadat üzent a NATO-nak a lengyelországi atomfegyver telepítési terve miatt

origo.hu

Itt a bejelentés: Oroszország kész hadat üzenni a NATO-nak

borsonline.hu

„Az a kérdés, hogy ez szívedre vagy az eszedre hallgatsz” – Gyöngyi meghozta a végső döntést, Csabi azonnal könnyekben tört ki

vg.hu

Magyarországi bankot „zsákolt” a BYD

ripost.hu

Megint nagyot fog esni az üzemanyag ára, eddig érdemes várni a tankolással

magyarnemzet.hu

Bekeményítettek a hazai autópályákon, mert amíg szépen kérték, senkit nem érdekelt

mindmegette.hu

Csodaszer a konyhából, ami ragyogó tisztává varázsolja a zuhanykabin üvegfelületét

ripost.hu

Ez lenne a világ legrövidebb IQ-tesztje? Csupán egyetlen kérdésből áll, mégis sokakon kifog

ripost.hu

Ez a 3 csillagjegy érzi a jövőt, te köztük vagy?

ripost.hu

Hajrá: Liverpool! Szoboszlaiék az élen, csodacsapatot is megelőznek

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-