MANIMÉKER

Tudod, hogy lehet sok mil­liót el­kérni a sem­mi­ért? Mu­tat­juk

Ke­ve­sen merik be­vál­lalni ezt a stra­té­giát, de akik meg­te­szik, azok­nak ál­ta­lá­ban bejön. Ész­ve­szejtő mód­szer, mellyel min­denki egy rakás pénzt keres.
címkék:
  • Szerző: T.D.

A reklámszakmában gyakran történnek olyan furcsaságok, melyeken először mindenki meglepődik, aztán óriási siker lesz belőlük. Pénzt keres vele a termék gyártója, a reklám kitalálója és a hirdetési felület értékesítője is.

Ilyen furcsaság a KitKat karácsonyi reklámvideója is, ahol 30 másodpercen keresztül a nagy büdös semmit láthatjuk.

Persze némi narráció akad, ahol a szinkronhang elmondja, hogy mit nem látunk, és mit nem hallunk. Nem látjuk a tipikus karácsonyi reklám elemeit, a boldog családot az asztal körül, a zsúfolt bevásárlóközpontot, és nem halljuk hozzá a Jingle bell-t sem. Csak a semmi van, és hozzá a csoki szlogenje (have a break, have a KitKat), ami eredeti nyelven még hozzá is ad a reklám ürességéhez, hisz azt jelenti, állj meg, tarts szünetet, egyél egy KitKat-et.

Ezt a fajta módszert felhasználta már a Mercedes is, akik üres reklámfelületen üzenték azt, hogy

itt hirdetne a Mercedes, ha szüksége lenne rá.

Az ötletért cserébe természetesen a reklámszakember és a hirdetési felület értékesítője is milliókat gombol le a hirdetni vágyó féltől, és ha a reklám üt, akkor ez eladásban nagyon megéri a megbízónak is.

címkék: