kulcsár edina
Kevesen merik bevállalni ezt a stratégiát, de akik megteszik, azoknak általában bejön. Észveszejtõ módszer, mellyel mindenki egy rakás pénzt keres.
A reklámszakmában gyakran történnek olyan furcsaságok, melyeken először mindenki meglepődik, aztán óriási siker lesz belőlük. Pénzt keres vele a termék gyártója, a reklám kitalálója és a hirdetési felület értékesítője is.
Ilyen furcsaság a KitKat karácsonyi reklámvideója is, ahol 30 másodpercen keresztül a nagy büdös semmit láthatjuk.
Persze némi narráció akad, ahol a szinkronhang elmondja, hogy mit nem látunk, és mit nem hallunk. Nem látjuk a tipikus karácsonyi reklám elemeit, a boldog családot az asztal körül, a zsúfolt bevásárlóközpontot, és nem halljuk hozzá a Jingle bell-t sem. Csak a semmi van, és hozzá a csoki szlogenje (have a break, have a KitKat), ami eredeti nyelven még hozzá is ad a reklám ürességéhez, hisz azt jelenti, állj meg, tarts szünetet, egyél egy KitKat-et.
Ezt a fajta módszert felhasználta már a Mercedes is, akik üres reklámfelületen üzenték azt, hogy
itt hirdetne a Mercedes, ha szüksége lenne rá.
Az ötletért cserébe természetesen a reklámszakember és a hirdetési felület értékesítője is milliókat gombol le a hirdetni vágyó féltől, és ha a reklám üt, akkor ez eladásban nagyon megéri a megbízónak is.