MEDICINA

Rossz hír azoknak, akik tejjel és cukorral isszák a kávét

Te is tej­jel és cu­kor­ral iszod a reg­geli ká­vé­dat? Mu­tat­juk, mit tesz a szer­ve­ze­ted­del.
címkék:
  • Szerző: A

Habár annak a módja nem alku tárgya, hogyan fogyasztod a kávédat, egy új kutatás megállapította, hogy azok, akik édesítővel vagy cukorral és tejjel vagy tejszínnel isszák a kávéjukat, pár üres kalóriát visznek csupán a szervezetükbe és rosszabbat tesznek magukkal, mint azok, akik pusztán fekete kávét isznak.

Ugyanez érvényes a teaivókra is, akik tejet és cukrot kevernek italukba. Ennek a hatása azonban nem olyan szélsőséges, mint a kávé esetében.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Több cukrot, zsírt és telített zsírsavat veszel magadhoz

Két amerikai egyetem kutatói 19 400 kávé- és teaivó szokásait hasonlították össze. A Public Health folyóiratban nemrég közzétett tanulmány szerint az emberek hajlamosak arra, hogy megfeledkezzenek arról a néhány kalóriáról, amit a hozzáadott tejjel és cukorral csúsztatnak az italukba.

Három kávéivóból kettő rak cukrot, tejet, tejszínt a kávéjába - és akkor még nem beszéltünk a capuccinóról és társairól. Három teaivóból csak egy rak a tea mellé cukrot, mézet, tejet vagy más ízesítőt.

Egy tasak cukor 11 kalória, míg egy evőkanál tej 9 kalória. Ha ezeket a kalóriákat összeadjuk, akkor a könnyű és édes kávéval átlagosan naponta 69 kalóriával többet visznek be  a kávét ily módon fogyasztók.

Az édes és/vagy tejes teát ivók 43 kalóriával többet fogyasztanak naponta. A tanulmány szerint diétájuk több cukrot, zsírt és telített zsírsavat tartalmaz, mint azoknak, akik a teát vagy kávét feketén isszák.

Eközben a címlapon

Egyedül a reggeli kávénál engedheted meg magadnak

A reggeli kávébomba energiát ad és ha nincs időd egy komplett reggeli elfogyasztására, jó lehet arra, hogy egy-két órával eltold az étkezés idejét.

Fotó: Pinterest

Azért a reggeli rohanásban is vigyél magaddal egy kis gyümölcsöt vagy pár szem diót. Emlékeztesd magad arra is, hogy egy teáskanál cukor körülbelül 4 gramm.  Figyelj a többi élelmiszerre is és csökkentsd más formában a kalóriákat!

címkék: