kulcsár edina
Az igazi internetes nagyvadak szép kis fizetés kiegészítéshez jutnak közösségi profiljaikkal. A cégek ugyanis felfigyeltek a százezres tömegekhez elérõ celebekre, akik benne vannak egy kis reklámozásban.
De vajon mennyi az annyi? A facebookos termékmegjelenítéssel bezsebelhető összegek igen széles skálán mozognak, de pár tízezer forintot még az is kereshet, akinek nem sikerült elképesztő méretűre duzzasztania követőtáborát.
Kasza Tibi listánk királya, aki humorával édesgetett magához 639 ezer embert a Facebookon. Az énekes-showman ki is használja a fokozott érdeklődést, és reklámoz ezt, azt. Partnerei közt éppúgy megtalálható tejipari vállalat, mint játékkonzolokra szakosodott világcég.
Majka is jól áll netes követőkből, hiszen a Facebookon 331 ezren lesik megosztásait, míg Instagramján további 84 ezer ember kíváncsi rá. Peti mostanában a turizmusból kaszálhat sokat, mivel feltűnően sokszor posztol utazási és szálláslehetőségekről.
Dukai Regina viszont olyan jól csinálja a reklám-posztolást, hogy sokak szerint meg is élhetne belőle. Facebookján egymást érik a bújtatott és egyértelmű reklámok. Piperecikkek, virágüzlet, étterem - szinte minden szegmensből találni céget, mely őt választotta reklámarcnak. Regina Facebookját 177 ezren, míg Instagramját 180 ezren követik.
Listánk sereghajtója Horváth Éva, de neki sincs szégyenkeznivalója a maga 116 ezres Facebook és további 27 ezer Instagramos követőjével. A modell-műsorvezető főként a ruhamárkák forgalmazói közt népszerű, amin nem is kell csodálkozni, hiszen bármit vesz föl, elképesztően jól néz ki.
Balog Tibor social media szakember szerint bizonyos követőszám fölött, akár milliós bevételt is generálhatnak a sztárok oldalai.
"Fontos tudni, hogy bizonyos követőszám alatt még akkor sem számít komoly reklámfelületnek egy közösségi oldal, ha laikusként soknak tűnik a like-száma. Igazán jelentős sikereket akkor lehet elérni egy-egy poszttal, ha valóban százezres nagyságrendről beszélünk, hiszen egy kiírás nagyjából a követők 10 százalékát éri el direktben."
Ugyanakkor a cégek azt is fegyelembe veszik, hogy az adott sztár, milyen módon húzható rá a termékükre, hiszen például egy modell, aligha "ad el" jól játékkonzolt vagy sört. Ha minden stimmel, a szerződések milliós összegekről is köttethetnek havonta.
"Ezek azonban komoly megkötéseket tartalmaznak és esetenként kizárólagosságot is" - mondta a szakember a %RIPOST%-nak.