DIÉTA

Me­g­éhez­tél le­fek­vés előtt? Nem igaz, hogy tilos enni, ezt nézd!

Alvás előtt nem sze­ren­csés na­gyon be­lakni, de éhe­sen ágyba bújni sem túl jó ötlet. Vajon ho­gyan old­ha­tod fel ezt az el­lent­mon­dást? Van né­hány öt­le­tünk!
címkék:

Este nem jó túlságosan jóllakni: rosszabbul alszol, a tested nagyobb valószínűséggel raktároz el egy kis extra zsírt, ráadásul másnap is korán megéhezel. Az esti nassolás ráadásul sokszor a stressz következménye, így ilyenkor nem feltétlenül a legegészségesebb ételeket választod.

De teljesen üres gyomorral sem jó lefeküdni, mert éhesen szintén nem fogsz túl jól aludni, aminek másnap fáradtság és túlevés lehet a következménye. Valamit tehát enni kell, de vajon melyek azok az ételek, amelyek annyira lakatnak jól, amennyire kell, és a diétádat sem borítják fel?

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Sajt

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A sajt tele van fehérjével és zsiradékkal, ami azt jelenti, hogy nem fog fel-le ugrálni a vércukorszinted – egy két szelettel már elnyomhatod az éhségedet. Ráadásul az alvást segítő triptofán nevű aminosavból is van benne.

Teljes kiőrlésű gabonapehely

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A cukros változatokat felejtsd el, ezek ugyanis belezavarhatnak az alvásodba. A teljes kiőrlésű, cukormentes gabonapehely viszont eltelít különösen, ha egy kevés tejet is adsz hozzá a fehérje és a triptofán kedvéért.

Zsírszegény joghurt

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A tejtermékek triptofán- és fehérjetartalmának összes jó hatását élvezheted. A joghurt ráadásul a gyomrodat is megnyugtatja, így gyomorégés és emésztési zavarok miatt sem fogsz felébredni. A bélflórád rendbe tételén keresztül pedig az immunrendszeredet is támogatja.

Sült csirke- vagy pulykamell

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Szintén triptofánban és fehérjében gazdag, így szinte garntálható, hogy jól fogsz aludni.

Eközben a címlapon

Gyümölcs és mogyoróvaj

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A friss gyümölcs rosttartalma és a mogyoróvaj fehérjéje együtt úgy lakat jól, hogy közben nem nehezíti el a gyomrodat. Az egyik legjobb választás a rostokban és vitaminokban is gazdag alma, de a mogyoróvaj más gyümölcsökkel is finom.

Sárgarépa

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Tele van fontos vitaminokkal és ásványi anyagokkal, rostjai pedig sokáig eltelítenek.

Banán

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Nemcsak a rostok és a triptofán miatt ideális esti étel, hanem azért is, mert semmi nem kell hozzá: még egy tányért sem kell elmosogatnod az esti nasizás után.

címkék: