MEDICINA

Ki­de­rült, ez a könnyű edzés is meg­hosszab­bítja az éle­ted

Az egész­ség­ügyi aján­lá­sok sze­rint napi 10 000 lé­pést kel­lene ahhoz sé­tál­nunk, hogy egész­sé­ge­sek ma­rad­junk. De mi van, ha neked erre nincs időd? Tűzz ki egy el­ér­hető célt: adj hozzá napi 1000 lé­pést a ren­des ru­ti­nod­hoz, és nézd, mi tör­té­nik!
címkék:

Jó, ha tudod, hogy 1000 lépés az közel 800 méter: egy év alatt ez közel 300 km gyaloglást jelent – ugye, hogy ez már komoly mennyiség?

Vegyél egy olcsó lépésszámlálót, és máris indulhat a séta. Ezekre az eredményekre számíthatsz.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Kíméled a szíved

Ha a szinte teljesen ülő életmódból kissé aktívabbra kapcsolsz, jelentősen csökken a szívbetegség esélye. A pulzusszámod alacsonyabb lesz, ez pedig kíméli a szívedet.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Csökken a stroke kockázata

Az extra edzés a stroke veszélyét is csökkenti, ráadásul a vérnyomásodat is segít kordában tartani.

Segít a koleszterinszinteden

Ha magas a szervezetedben a „rossz” LDL koleszterin szintje, már napi 1000 lépés is elég lehet, hogy javíts a helyzeten. A mozgással ugyanis koleszterint és egyéb zsírokat égetsz, így azok nem tudnak lerakódni, és eltömíteni az ereidet.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Kevesebbet stresszelsz

Egy rövid, gyors séta a legjobb módja annak, hogy kiszellőztesd a fejedet egy zűrös napon. Egyrészt a testmozgás a boldogsághormonnak is nevezett endorfinnal árasztja el a szervezetedet, másrészt pedig csökken a szervezetedben az egészségkárosító kortizol stresszhormon szintje.

Erősödnek a csontjaid

Minden olyan gyakorlat, amelynek során súlyt helyezel a csontjaidra, erősítheti őket, és segíthet a csontritkulás megelőzésében. Amikor ugyanis a csontjaidra valamilyen súly nehezedik, keményen dolgoznak, és felgyorsul az úgynevezett oszteoblasztok termelődése, amelyekből a csontszövet sejtjei képződnek.

Eközben a címlapon

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: 123RF
Fogyhatsz is

Valószínűleg nem fogsz azonnal rengeteget leadni, de ha rendszeressé teszed a napi plusz 1000 lépést, előbb-utóbb a mérlegen és a ruháid derékvonalán is látszik majd az eredmény. Ha az étkezésedre is odafigyelsz, akár már 10 hét múlva is láthatod az eredményt.

címkék: