DIÉTA

Ke­rüld el ezt a ja­nu­ári di­vat­di­é­tát, mert csak híz­hatsz tőle

Sze­ret­néd egy gyors és ha­té­kony­nak hitt lé­böjt­kú­rá­val in­dí­tani az évet? Ne tedd, jó eséllyel töb­bet szedsz fel tőle, mint amennyit le­adsz!

A szupermodellek és más celebek sokszor esküsznek a léböjtre, amellyel állítólag akár egy ruhaméret is lemegy. Pedig inkább a fordítottja igaz, sokat felszedhet az, aki így próbálkozik a fogyással.

Hogy miért? Mert a diétának pár napon belül vége, és a fogyókúrázó szinte azonnal vissza is tér a korábbi, rossz étkezési szokásaihoz – ez pedig nem vezethet tartós fogyáshoz. Ráadásul a léböjt idején nem zsírt, hanem főként vizet és izomszövetet veszítünk. Ha pedig kevesebb a testünkben az izomszövet, az anyagcserénk is lelassul, a hirtelen ledobott izmot pedig hetekbe, és erőteljes edzésekbe telik visszaszedni. Egy egyhetes léböjt alatt leadott két kiló izomszövetet akár hat hétbe is telhet helyreállítani, ha komolyabb erősítő edzéseket végzel!

EZEKET OLVASTAD MÁR?
A gyümölcslének megvan a helye az egészséges étrendben, de csak kiegészítőként! (Fotó: Pinterest)
A gyümölcslének megvan a helye az egészséges étrendben, de csak kiegészítőként! (Fotó: Pinterest)
Fotó: Pinterest

A kifacsart gyümölcs- és zöldséglevekben ráadásul nincs rost, csak cukor. Persze a friss leveknek helyük van a kiegyensúlyozott étrendben, de nem böjtös ételként, hanem kiegészítőként. Ha viszont magukban iszod őket, semmi nincs, ami lelassítaná a cukor felszívódását, vagyis a lével a tested óriási cukorlöketet kap. A vércukorszinted felszökik, majd újra leesik, vagyis rosszul fogod magad érezni, a tested pedig gőzerővel raktározni kezdi a zsírt. Az inzulin-reziszenciával, vagy cukorbetegséggel élőknek pedig egyenesen életveszélyes lehet egy ilyen rohamdiéta.

Levek helyett igyál inkább rostos turmixot! (Fotó. Pinterest)
Levek helyett igyál inkább rostos turmixot! (Fotó. Pinterest)
Fotó: Pinterest

Ha mindenáron szigorú diétával akarod kezdeni az évet, igyál inkább turmixot, amelyben az egész gyümölcs benne van – a cukor felszívódását lassító rostokkal együtt. A legjobb, ha tartasz a fagyasztóban egy csomag bogyós gyümölcsöt – málnát, szedret, ribizlit. Ebből 15 dkg-ot turmixolj össze 20 dkg joghurttal, ami jóllakató, izomépítő fehérjével lát el, egy pici mézzel vagy sztíviával, és egy-két csészényi vízzel. Ebből a mennyiségből 2-3 bögrényi finom, laktató, fehérjetartalmú turmix lesz.