Létrehozva: 2015.12.23.

Így trükköznek az áruházak, hogy többet vásárolj

Legtöbbször bele sem gondolunk, milyen apró cselekkel ösztönöznek vásárlásra a boltok és a hipermarketek. Van, ahol a légkondicionálót is erõsebbre állítják, mert a kellemes hûvös ébren tart.

Szerző Brenner Balázs

Jó, ha tudjuk, hogy amikor nem konkrét és a végletekig eltökélt szándékkal térünk be egy üzletbe, nagy esély van rá, hogy a vásárlói döntést befolyásolni igyekvő szakemberek karmai közé kerülünk, állítja egy biztonságtechnikai cég. A Pénzcentrum összeszedte, mik a legkeményebb vásárlásösztönző trükkök a boltokban.

A lap felhívja a figyelmet arra, hogy bizonyos kutatócégek például apró kamerákat dugnak a szupermarketek hűtőkamrájába, hogy rögzítsék a vásárlók szemmozgását. A drágább termékeket így előnyösebb helyzetbe tudják hozni:

oda teszik őket, ahová a leggyakrabban vándorol a pillantásunk.

Nem is gondolnánk, hogy a jó közérzetet hivatott biztosítani az üzletben a zene, a megfelelő színek, illatok és világítás, ugyanis nyugodt, relaxált állapotban hajlamosabbak vagyunk az impulzusvásárlásra.

A fényeken, a világításon a hangsúly

A gyorséttermek előszeretettel használnak piros, narancs és rózsaszín fényeket, gondoljunk csak az M betűs és a Burger láncolatokra. Az általuk használt színek ugyanis izgatóak, gyors evésre késztetnek, így hamarabb ürülnek az asztalok.

Megfigyelhető, hogy a szupermarketek a világításhoz általában tiszta, világos, lágy fényt használnak,

a túl erős fény húsok és halak esetében ugyanis nem előnyös.

A hűtőket is különleges módon világítják meg, hogy az áruk frissebbnek tűnjenek.

Több üzletben is sokszor a bejárathoz kerül a zöldség és gyümölcs, hogy az az illúziónk legyen, piacra érkeztünk. Azt pedig már a kutatások is bebizonyították, hogy a polcokon

a szemmagasságban lévő, tőlünk jobb kézre eső termékekből fogy a legtöbb,

ezért ide teszik a legújabb, legkapósabb, legdrágább dolgokat.

A polcrendezés másik szabálya, hogy mindig tele kell lenniük áruval, mert a tömeg kínálja magát. Senki nem akarja az utolsó tejet vagy az egyetlen megmaradt paprikát megvenni.

És végül egy régi Las Vegas-i trükk: a légkondicionáló azért van mindig kicsit erősebbre van állítva, mert

a kellemes hűvös ébren tart,

így ezzel is arra ösztönzik a vásárlót, hogy maradjon még és költse el észrevétlenül a pénzét.

Szerző Brenner Balázs

Ez is érdekelhet

origo.hu

Jelentős műsorváltozás lesz a TV2-n

origo.hu

Berki Mazsi először jelent meg nyilvánosan a barátjával

metropol.hu

„Szoboszlai két gólja nem számított" - a szakértő elárulta, mennyit ér a válogatott két győzelme

vg.hu

Áll a bál a Telexnél: távozások jöhetnek

mindmegette.hu

Egyszerűen nagyszerű kevert tésztás húsvéti sütemény

mandiner.hu

Váratlan helyről kapott támogató szavakat Varga Judit

origo.hu

Megyeri Csilla reagált a szakításáról szóló pletykákra

travelo.hu

Videó: Farkast bukkant fel egy hazai városi erdőben

ripost.hu

„7 évvel az esküvő végre gyermekünk születhet, de a feleségem olyan kéréssel állt elő, hogy felmerült a válás”

vg.hu

Hörmann: Egy családias nagyvállalat alapja a bizalom-podcast ( hirdetés)

ripost.hu

Sok probléma után váratlanul különválik a TV2 házaspárja

ripost.hu

Komoly döntést hozott Schumacher családja, itt vannak a részletek

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-