DIÉTA

Így pör­gesd fel a fo­gyást télen: mu­tat­juk, mit kell hozzá enni

A nagy hi­deg­ben a leg­jobb be­ku­co­rodni a ka­na­péra, és enni-inni va­lami fi­no­mat. A bök­kenő csak az, hogy a ked­venc téli éte­le­ink erő­sen hiz­lal­nak. Ha vi­szont oko­san vá­lasz­tasz, nem kell tar­ta­nod a hideg év­szak­ban fel­sze­dett ki­lók­tól. Meg­mu­tat­juk, mi­lyen éte­le­kért és ita­lo­kért nyúlj!
címkék:

Gránátalma

Ez az antioxidánsokban bővelkedő, egészséges gyümölcs ilyenkor a legfinomabb. Gyöngyszerű, piros magjai olyanok, mint a cukorka, és sok mindenben segítenek a szervezetednek: a gyümölcs tele van rosttal, így hosszú időre eltelít és a vércukorszintedet is stabilan tartja. Antioxidánsai pedig védenek a téli betegségektől.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Mentatea

A frissítő ízű mentatea reggel koffein nélkül is felébreszt, ráadásul a felesleg leadásában is segít. Egy kísérletben azok a résztvevők, akik 2 óránként a borsmenta illatát szagolgatták 5 napig, sokkal kevesebbet ettek, mint azok, akik szintetikus illatszert szimatoltak.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Grapefruit

A savanykás citrusfélének szintén fogyasztó hatást tulajdonítanak. Egy kísérletben azok a túlsúlyos résztvevők, akik minden étkezés előtt megettek fél grapefruitot, átlagosan testsúlyuk 7 százalékát adták le. Ráadásul a gyümölcs nagyon gazdag C-vitaminban, amely az edzések során felturbózza a zsírégetést.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Zabkása

A hideg téli reggeleken nagyon jól esik egy tányér meleg zabkása, amely 4,5 gramm rostot tartalmaz, vagyis órákon át képes csillapítani az éhséget. Egy tanulmány szerint, aki reggelire zabkását eszik, az ebédnél 50 százalékkal kevesebb ételt vesz magához.

Árpa

A zabpehelyhez hasonlóan az árpa is tele van hasznos rostokkal, különösen a béta-glükánnak nevezett vízben oldható rosttípussal, amely segít egyenletesen tartani a vércukor- és inzulinszintet, és így kivédeni az éhségrohamokat. A hántolt árpát tejben is megfőzheted reggelire, de köretként is fogyaszthatod, sőt, egy kis babbal és zöldséggel összekeverve salátát is készíthetsz belőle.

Chili

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A chilipaprika csípős ízét egy kapszaicin nevű vegyület adja, amely serkenti az anyagcserét. A kapszaicin ugyanis aktiválja azokat a receptorokat, amelyek a barna zsír raktározását segítik. Ez a zsírfajta pedig a test kalóriaégető kapacitását növeli.

Eközben a címlapon

Sárgaborsó

Ha egy finom, meleg levesre vágysz, főzz egyet sárgaborsóból, így jó időre elejét veheted a kontrollálatlan éhségrohamaidnak. Csészénként 16 gramm rostot tartalmaz, nem csoda, ha egy ideig nem érzed majd magad éhesnek utána.

címkék: