DIÉTA

Így dob­ha­tod le edzés nél­kül az úszó­gu­mit!

Ma­ka­csul a ha­sadra ra­kó­dik a fe­les­leg? Ne félj, na­gyon egy­szerű le­adni az úszó­gu­mit. És még csak fel­ülé­se­ket sem kell csi­nál­nod hozzá!

1. Aludj jól!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Az alváshiány felborítja a hormonrendszert és az anyagcserét, ráadásul folyton éhséget érzel tőle. Ha azt hiszed, több kalóriát égetsz, amikor ébren vagy, nagyon tévedsz. A kialvatlan embernek lelassul az anyagcseréje. Épp ezért fontos, hogy minél többet, és minél jobban aludj.

2. Válaszd a fehérjét!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A fehérje az egyik legjobb fogyást segítő tápanyag. Segít az izomtömeg növelésében, és ezáltal gyorsítja az anyagcserét, ráadásul egységnyi fehérje emésztése közben a szervezet több kalóriát éget, mint ugyanennyi szénhidrát vagy zsír emésztésénél. Válaszd a zsírszegény húsételeket, és fogyassz minél több sovány tejterméket.

EZT OLVASTAD MÁR?

3. Egyél minél több Omega-3 zsírsavat!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Az Omega-3 zsírsavakat a szervezet nem tudja előállítani, ezért az ételekkel kell bevinni. Ezek az egészséges zsírsavak segítik a zsiradékok emésztését, és a vérnyomás csökkentését. Rengeteg van belőlük a tengeri halakban, a diófélékben és a növényi olajokban.

4. Minél több rost legyen a tányérodon!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Több kutatás is igazolta már a rostok fogyasztása és a zsigeri zsír mennyisége közötti összefüggést. A rostban gazdag ételek között ott vannak a teljes kiőrlésű gabonák, a hüvelyesek, a lenmag, a zöldségek és a gyümölcsök. A megfelelően összeállított müzli ráadásul a szexuális életedet is feldobhatja.

5. Borsozd meg!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A fekete borsban található piperin nevű vegyület hatásos gyulladáscsökkentő, és a gyomorproblémáknak is remek gyógyszere lehet. A legújabb kutatások szerint ez a hatóanyag az új zsírsejtek keletkezésének folyamatába is képes beavatkozni.

6. Majszolj étcsokit!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Kis mennyiségű étcsoki rendszeres fogyasztása csökkentheti a testzsír mennyiségét. A csokoládénak ez a típusa ugyanis tele van antioxidáns hatású flavonoidokkal, amelyek hatékonyan csökkentik a szervezetben a gyulladásokat. De figyelj, a csokinak legalább 70 százalékos kakaótartalmúnak kell lennie!

Eközben a címlapon

7. Szürcsölj zöld teát!

A zöld teában levő katekin nevű antioxidáns felpörgeti az anyagcserét, így segít a zsírégetésben. Érdemes napi fél literrel elszürcsölni belőle!