MEDICINA

Így aludd ki magad az ünnepek alatt

Végre sza­bad­sá­gon vagy, és van időd egy ki­csit töb­bet aludni? Fi­gyelj jól, így hoz­ha­tod ki a leg­töb­bet az al­vás­sal töl­tött időd­ből!
címkék:

Vacsorázz korán!

A legjobb, ha lefekvés előtt három órával eszel, így tudsz majd a legpihentetőbben aludni. Ha mégis későre marad a vacsora, válassz könnyű ételt, amelyben nincs telített zsír.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Kapcsold le a lámpát!

Egy-két órával lefekvés előtt már csak hangulatvilágítás legyen a lakásban, mert az erős fény gátolja az alvásért felelős melatonin termelődését a szervezetedben.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Este 8 után nincs tévé!

A kék fény zavarja az alvást, a villódzó képek pedig kimerítenek.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Ne kapcsold fel a fényt a fürdőszobában!

Ha ki kell menned a vécére, csak nagyon gyenge fényt kapcsolj, mert az éles fénytől felébredsz, és nem tudsz visszaaludni.

Hallgass meditációs zenét!

Az esőcseppek hangja, vagy az erdő hangjai ellazítanak – a telefonodon még azt is beállíthatod, mikor hallgasson el a zene.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Egy fél pohár bor, de nem több!

Az alkohol beleavatkozik az alvási ciklusodba, ezért ha mindenképp ragaszkodsz a lazító hatásához, lefekvés előtt körülbelül 3 órával, a könnyű vacsorához igyál meg fél pohárral, de itt állj meg. Így a szervezeted még fel tudja dolgozni az italt, mielőtt aludni mennél.

Eközben a címlapon
címkék: