DIÉTA

Fi­gyelj, ezért nem mű­kö­dik a di­é­tád!

Jön az érett­ségi ta­lál­ko­zód, vagy már a nyári strand­sze­zonra ké­szülsz, de a di­é­tád va­la­mi­ért nem akar mű­ködni? Lehet, hogy az a baj, hogy el­hi­szed eze­ket a mí­to­szo­kat.

Mindenki azonos tempóban fogy

Mindenkinek más a teste, így a fogyás tempója is eltérhet egymástól. Akinek sokat kell leadnia, az az első időben gyorsabban fogy, de utána lelassulhat a fogyás. Aki viszont eleve kisebb testzsírszázalékról indul, lassabban fogja leadni azt a keveset.

Fotó: Pinterest
Ne egyél este 7 után

Valójában mindegy, mikor fogyasztod el az esti utolsó étkezést – hiszen sok országban este 10 után van a vacsora! A lényeg, hogy mit eszel egész nap. Az esti nassolással általában nem az időpontja a probléma, hanem az, hogy a hagyományos esti nasik nem túl egészségesek. De gyümölcsöt, vagy egészséges élelmiszert nyugodtan fogyaszthatsz este is!

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Ha kihagysz egy-egy étkezést, az fogyaszt

Ha fogyni akarsz, tilos étkezéseket kihagyni! Ha ugyanis éhezel, a következő étkezésnél sokkal többet fogsz enni, vagyis semmit nem értél el az egésszel, csak rosszul érezted magad.

Fotó: Pinterest
Napi hat kisebb étkezés jobb, mint három nagyobb

Nem az étkezések száma a lényeg, hanem az, hogy rendszeresen egyél, ne ugráljon fel-le a vércukorszinted, és egészséges ételeket fogyassz.

Mindenáron kerüld a szénhidrátokat

A kiegyensúlyozott étrendbe a szénhidrátok is beletartoznak, csak az nem mindegy, milyet választasz. Szavazz az összetett szénhidrátokra, például a teljes kiőrlésű gabonákra, a zöldségekre és a gyümölcsökre az egyszerű szénhidrátok, például a fehér lisztes, cukros ételek helyett.

Fotó: Pinterest
Minden zsír rossz

Ezt verd ki a fejedből. Igen, bizonyos állati zsírok nem hasznosak a fogyás szempontjából, mások, például az olívaolaj, és egyéb telítetlen zsírsavak viszont kifejezetten segítenek a felesleg leadásában, ráadásul a szívbetegség és a stroke kockázatát is csökkentik.

Eközben a címlapon

A glutén és a tejtermék ártalmas

Ha nincs orvosilag diagnosztizált glutén-, laktóz- vagy tejfehérje-érzékenységed, semmi értelme elhagyni a glutént és a tejtermékeket – csak megfosztod magad a kalcium, a fehérjék, és a jó szénhidrátok fontos forrásaitól.

Csak kardioedzéssel lehet fogyni

Az erősítő edzés még senkiből nem csinált bodybuildert. A súlyzózás viszont segít izmot építeni, és minél több az izomszövet a testedben, annál több zsírt égetsz nyugalmi állapotban is. Vagyis a kardioedzés fontos, de időnként nyugodtan betehetsz mellé néhány erősítő gyakorlatot is.

Fotó: Pinterest
Aki sok vizet iszik, lefogy

Aki nem táplálkozik egészségesen és nem mozog, az nem fog lefogyni, akármennyi vizet is iszik. Persze hasznos dolog sok vizet fogyasztani, és az is igaz, hogy kevesebbet eszel, ha nem vagy szomjas. De fogyókúrának csakis a vízivás nem alkalmas.