MEDICINA

Fe­les­le­ges a plasz­ti­kai se­bész! Ezzel az olcsó mód­szer­rel is 10 évet fi­a­ta­lod­hatsz

Így őrizd meg fi­a­ta­los kül­ső­det, ra­gyogó bő­rö­det! 10 dolog, ami meg­véd a korai rán­co­so­dás­tól, az UV su­ga­rak káros ha­tá­sá­tól.
Fotó: 123RF

Mint mindenki, te is szeretnél olyan sokáig élni, amennyire csak lehetséges, és persze közben a korodnál sokkal fiatalabbnak látszani. Vannak szerencsések, akik genetikai örökségként csodás bőrrel rendelkeznek. A jó hír, hogyte is megőrizheted fiatalos külsődet, és nem csupán akkor, ha ismered az ország  legmenőbb plasztikai sebészét. Mutatjuk azokat a zöldségeket, gyümölcsöket, melyek fogyasztásával bőröd feszességét és ragyogását sokkal tovább megtarthatod.

Fotó: Pinterest

AVOKÁDÓ

Kerülöd az avokádót, mert úgy hallottad, hogy magas a zsírtartalma. Ám tudod-e, hogy ez az egészséges zsírok közé tartozik? Napi egy avokádó elfogyasztásával csökken a koleszterinszinted, és bőröd önmegújuló folyamata erősödik. Ellátja szervezetedet a szükségesC-vitaminnal, káliummal, antioxidánsokkal és folsavval. Próbáltad az avokádódzsúszt? Az elkészítése nagyon egyszerű: csak bedobálod a turmixgépbe a hozzávalókat, és máris kész.

Hozzávalók:

  • avokádó húsa
  • tej
  • tört jég
  • barna cukor

BOGYÓS GYÜMÖLCSÖK

Az eper, szeder, áfonya, szőlő antioxidánsai sejtkárosodás-gátlók, de legalábbis késleltetik a folyamatot. Csökkentik az ízületekben a duzzadást és a fájdalmat. Az áfonya rendszeres fogyasztásával fejlesztheted megelőzheted az Alzheimer-kórt, a demenciát (vészes elbutulás) és a húgyúti betegségeket.

Fotó: Pinterest

SÁRGARÉPA

Béta-karotin tartalmát a szervezet A-vitaminná alakítja. Ez elsőrendűen fontos a szem védelmében, a retina és a szem egyéb alkotórészeinek problémamentes működésében. Védi a bőrt az UV sugarak káros hatásától, fogyasztásával megelőzheted a korai ráncosodást. Fontos, hogy ne főzd túl puhára a sárgarépát, mert azzal csökken az ásvány- és vitamintartalma. A legjobb nyersen enni.

CITRUSFÉLÉK

A narancs, a citrom, a gránátalma és a többi citrusféle gyümölcs a C-vitamin és folsavtartalmáról ismert. Hatására csökken a vér koleszterin- és húgysavszintje. Megelőzheted a keringési problémákat, a szívbetegségeket és a rettenetes ízületi fájdalommal járó köszvényt. Az éhgyomorra megivott citromlé tisztítja a beleket, méregteleníti a testet. A tisztult szervezet könnyebben hasznosítja a bevitt tápanyagot. Így egészségesnek és ragyogónak érzed magad.

Eközben a címlapon
Fotó: Pinterest

FOKHAGYMA

Hatásos fegyver a legtöbb fertőzés ellen. Gombaölő és bakteriális tulajdonságai öregedésgátló csodaétellé teszik, és kellemetlen szaga ellenére kihagyhatatlan természetes antibiotikummá. Magas vérnyomás ellen, keringési problémák esetén, az ideális koleszterinszint beállítása érdekében ajánlott. Bizonyos rákos megbetegedések kockázatát is csökkenti.

Fotó: Pinterest

FEKETE CSOKOLÁDÉ

Flavonoid (antioxidáns) tartalma segíti a bőrt a káros UV sugárzás elleni védekezésben, a szabadgyökök elleni küzdelemben. Hidratálja, erősíti a bőrt. E tulajdonságokkal azonban csupán a 75 %-nál magasabb kakaótartalmú csokoládék rendelkeznek.

Fotó: Pinterest

OLÍVAOLAJ

Nem csupán az egészséges étkezés fontos alapanyaga, de a napi bőrápoláshoz is elengedhetetlen. Egyik legfontosabb alkotórésze, az alfa-linolénsav bőrhidratáló és öregedésgátló hatású.

Tipp:

Lefekvés előtt finoman simíts pár csepp olívaolajat a szemed körüli bőrbe. Simává teszi, megszünteti a finom ráncokat. Nem szükséges leöblíteni.

Fotó: Pinterest

PARADICSOM

Telítve van tápanyagokkal, mint az A- és C-vitamin, a folsav. Egy hatásos antioxidáns, a likopén 14-szer nagyobb mennyiségben található benne, mint a vörösborban. Védi a bőrt az UV sugarak ellen, ezen kívül hatásos ellenszer a szív- és érrendszeri betegségekre, a degeneratív és fertőzéses megbetegedések ellen.

Fontos: A paradicsom likopéntartalma könnyebben emészthető sütve vagy főzve, kis olívaolajjal leöntve.

Fotó: Pinterest

OLAJOS HAL

A lazac, a tonhal, a szardella nagy mennyiségben tartalmazomega-3 zsírsavat. Ez fontos a sejtek regenerációjához és az alacsony koleszterinszint megtartásához. A korral járó oxidatív károsodás visszafordítja és megelőzi.

Tepsiben sült lazac: Szórd meg a lefektetett lazacszeleteket sóval, borssal, fektess rájuk pár rozmaring ágacskát, citromszeletet, locsold meg olívaolajjal. Süsd puhára.

KURKUMA

Rákmegelőző, emésztést segítő, gyulladásgátló hatású.Lelassítja az öregedés folyamatát, energetizál. Stressz esetén alkalmazd kedélyjavítóként. Ha van rá módod, szerezd be frissen. A gumó héját kapard le, sárga húsát finom reszelővel reszeld le. Nyersen fogyaszd, salátára téve. Elkészítésénél viselj védőkesztyűt, mert erősen fog.