DIÉTA

Ezt eddig biz­to­san nem tud­tad! Íme, az or­vo­sok leg­tu­tibb fo­gyó­kú­rás trükk­jei!

Úgy érzed, nehéz le­adni a fe­les­le­ges ki­ló­i­dat? Lehet, hogy csak annyi baj, hogy nem tudsz bi­zo­nyos dol­gok­ról. Mu­ta­tunk hét olyan lát­szó­la­gos ap­ró­sá­got, ame­lyek döntő ha­tás­sal le­het­nek arra, hogy el­éred-e az álom­ala­kot.

Attól, hogy egy étel egészséges, még hizlalhat

Ha egészségesen étkezel, simán felszedhetsz néhány kilót: az olajos magvak például kifejezetten hizlaló ételek, egyes gyümölcsök, például a banán és a szőlő pedig nagyon gazdagok cukorban. Vagyis van olyan egészséges étel, amelyet csak mértékkel érdemes fogyasztani, ha fogyni akarsz, mert attól, hogy egészséges, még hizlalhat.

A farmerod jobb tanácsadó, mint a mérleg!
A farmerod jobb tanácsadó, mint a mérleg!
Fotó: Pinterest
A farmerodra hallgass, ne a mérlegedre

Elkeseredtél, mert nem mozdul a mérleg nyelve? Próbáld fel a régi farmerodat – ha derékban kicsit bővebb, mint volt, akkor jó úton jársz. Valószínűleg az történt, hogy a leadott zsír helyére izom került, amitől formálódik az alakod, ráadásul minél több izomszövet van a testedben, annál több zsírt égetsz nyugalmi helyzetben is. Az izomszövet viszont nehezebb, mint a zsír, ez lehet az oka, hogy a mérlegen nem látod az eredményt.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

A gyomorszűkítő műtét nem egyszerű dolog

A gyomorszűkítő műtét, mint a fogyás egyik módja csak a nagyon túlsúlyosaknál jöhet szóba, akiknek az elhízás már az egészségét fenyegeti. Ám ez egyáltalán nem egyszerű választás, hanem egy komoly beavatkozás. Csak akkor gondolj rá, ha erre jó okod van – minden más esetben inkább egészséges ételekkel, ésszerű adagokkal és rendszeres mozgással igyekezz lefogyni.

Az édesség csábító, de a fehérjével jobban jársz!
Az édesség csábító, de a fehérjével jobban jársz!
Fotó: Pinterest
A stresszevés valós veszély

A kortizol stresszhormon megnöveli a szervezet glükóz-igényét, nem csoda, ha ilyenkor vágyni kezdesz az édességre. Ám jobban teszed, ha inkább valamilyen fehérjét eszel ilyenkor, például szárnyast, halat, tojást, de akár a sajt és az avokádó is jó ötlet lehet. Ezek ugyanis eltelítenek, oldják a feszültséget, mégsem hizlalnak. Az sem árt, ha van egy listád, mivel tudod feloldani a stresszt az evésen kívül: menj el például sétálni, lélegezz mélyeket, vagy hallgasd meg a kedvenc számodat.

Lehet, hogy sovány vagy és mégis kövér?

A “sovány kövérek” azok az emberek, akiknek a súlya a normális tartományban van, ám a felesleget a hasukon és a derekukon hordozzák – ez azért veszélyes, mert a hasi zsír egy csomó betegség kockázatát növeli a 2-es típusú cukorbetegségtől a szívbetegségig. Ha a derékbőséged 90 centi fölött van, igyekezz leadni a hasi zsírt: mondj le a cukros ételekről, és mozogj rendszeresen.

Ne vegyél mindenféle fogyasztó csodaszert

A fogyást elősegítő étrendkiegészítők nem csodaszerek, ezek is akkor hatnak, ha egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogj. A használatukat viszont mindig beszéld meg az orvosoddal, és ne vegyél bizonytalan eredetű fogyasztó tablettákat, ezek ugyanis veszélyesek is lehetnek.

Eközben a címlapon

Felejtsd el az innen-onnan rendelhető csodaszereket, veszélyesek is lehetnek!
Felejtsd el az innen-onnan rendelhető csodaszereket, veszélyesek is lehetnek!
Fotó: Pinterest
Bármikor újrakezdheted

Előfordul, hogy belebuksz a fogyókúrába, de ilyenkor sem kell feladni. Tanulj a hibáidból, és kezdd újra, vagy még inkább, folytasd ott, ahol abbahagytad. A kemény munka idővel mindenképp kifizetődik.