MEDICINA

Ezt az ételt edd, és jobban alszol este

Ha nem al­szol jól, más­nap is fá­radt, gyű­rött le­szel. A pi­hen­tető éj­sza­kát pedig az is be­fo­lyá­solja, mit eszel le­fek­vés előtt. Meg­mu­tat­juk, mi az az öt étel, amit ér­de­mes fo­gyasz­tani, és mi az, amit min­den­képp ke­rülj.
címkék:

Ezt edd, ha pihentető álomra vágysz

Banán

A banán nagyon gazdag az izmokat ellazító magnéziumban, és serkenti az alvást segítő melatonin és szerotonin hormonok termelődését.

Fotó: Pinterest
Méz

A teáskanálnyi mézben levő glükóz azt üzeni a testnek, hogy fejezze be az éberséget okozó orexin nevű vegyület termelését.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Mandula

A mandula triptofán-, és magnéziumtartalma szintén lazítja az izmokat és az idegeket, közben pedig szinten tartja a pulzust, így segít elaludni.

Zabpehely

A gabona inzulinválaszt vált ki, és kissé megemeli a vércukorszintet, ám mivel lassan szívódik fel, a vércukorszinted nem fog hamar visszazuhanni. A melatonin termelését is serkenti.

Fotó: Pinterest
Pulykahús

Triptofán-tartalma az egyik legjobb altató élelmiszerré teszi.

Ezeket viszont kerüld el, ha aludni akarsz

Alkohol

Egy pohárka ital rövid távon elálmosíthat, de hosszú távon meggátolja, hogy eljuss a mélyalvás fázisába, vagyis rontja az alvás minőségét.

Eközben a címlapon

Fotó: Pinterest
Fűszeres ételek

Emésztési problémákat okozhatnak, míg a chili csípősségéért felelős kapszaicintől felmelegszik a test, ez pedig szintén rontja az alvás minőségét.

Zsíros ételek

Refluxot, vagyis gyomorégést okozhatnak, ami zavar az alvásban.

Kávé

A koffein legalább négy-öt óráig ébren tart, így délután már egyáltalán nem tanácsos fogyasztani.

Fotó: Pinterest
Sajt

A kemény sajtok olyan aminosavat, a tiramint tartalmaznak, amely éberré tesz, és elűzi a fáradtságérzést.

címkék: