MEDICINA

Ezért na­gyon ve­szé­lyes di­é­tázni az influ­en­za­sze­zon­ban

Egy­ol­dalú di­é­ták, in­ten­zív, mé­reg­te­le­nítő lé­böjt? Ne most! Az egész­sé­ge­det koc­káz­ta­tod, ha pont most nem fi­gyelsz oda a ki­egyen­sú­lyo­zott táp­lál­ko­zásra.

Az elhízott test jobban ki van téve a vírusos, bakteriális fertőzéseknek, tehát a fogyókúra mindenképpen ajánlott.Ám nem mindegy, hogy hogyan.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az elégtelenül bevitt ásványi anyagok, nyomelemek, vitaminok, fehérjék, omega-3 zsírsavak kedvezőtlen hatással lehetnek a szervezetre. A téli időszakban az immunrendszerlegyengülése miatt az intenzív méregtelenítéssel járó léböjtkúrák veszélyesek lehetnek. Az egyoldalú diéták sem ajánlottak, amelyek esetlegesen hiánybetegségekhez vezethetnek. Nagyon gondosan állítsd össze azétrendedet, hogy diéta közben is teljes értékű legyen!

Fotó: 123RF

Amit kerülj:

Túlzott szénhidrátbevitel: Hagyd el a sült krumplit, tésztákat, édességet, és édesíts természetes anyagokkal (méz, juharszirup, édesgyökér).

Zsíros ételek: Kerüld a nehéz, zsíros ételeket, fogyassz inkább olajos magvakat.

Nagy adagok: Mérsékeld az adagokat, állj föl hamarabb az asztaltól.

Fotó: 123RF

Mit érdemes tenni?

1. Gondosan állítsd össze az étrendedet, hogy minden nap menüje tartalmazza az összes szükséges ásványi anyagot, vitamint, fehérjét.

Eközben a címlapon

2. Igyál sok folyadékot. A kiszáradt szervezet könnyebben esik a fertőzés áldozatául. Főzz gyömbér- vagy bodzateát, és vidd magaddal egész napra.

3. Viselj maszkot, ha közösségbe mész (ez téged is megvéd, és ha beteg vagy, nem adod át a fertőzést).

4. Hordj kesztyűt a közösségi közlekedés közben, de legalább gyakran moss kezet. Ne nyúlj közvetlenül a szemedbe, mosatlan kézzel ne fogj meg semmilyen élelmiszert.

5. Ha ismerőssel találkozol, ne érintsd, ne váltsatok puszit. Idegennel se fogj kezet, csak szóban üdvözöljétek egymást.

6. Tartsd magad távol a köhögő, tüsszögő emberektől!

7. Ne hajtsd túl magad fizikai aktivitással: se sporttal, se túlerőltetett fizikai munkával.

8. Aludj eleget. A pihent szervezet könnyebben száll szembe a támadó betegségekkel.

Fotó: 123RF