DIÉTA

Ezek­től az ap­rócska vál­toz­ta­tá­sok­tól máris fogy­hatsz!

Ha fogyni akarsz, min­den­képp át kell ala­kí­ta­nod az élet­mó­do­dat. Néha azon­ban a kis vál­toz­ta­tá­sok is sokat nyom­nak a lat­ban. Meg­mu­tat­juk a nyolc leg­ha­tá­so­sab­bat, amely­től szinte azon­nal le­pat­tan­nak rólad a fe­les­le­ges kilók.

Cseréld le a reggeli italt!

A gyümölcslevekben, még a frissen facsartakban is rengeteg a cukor – ha felére hígítod a gyümölcslevet, máris felére csökkentetted az italod cukortartalmát, ha pedig csak egy kis gyümölcslével ízesíted az ivóvizedet, még kevesebb cukrot fogyasztottál el kora reggel.

Fotó. Pinterest
Fotó. Pinterest
Szabj korlátokat!

Edd meg a szokásos adagod körülbelül 80 százalékát, majd várj húsz percet. Ez alatt az idő alatt a gyomorból eljut az agyba a „megtelt” jelzés, te pedig jóllakottnak érzed majd magad.

Reggelizz!

Minden kutatási eredmény arra utal, hogy aki reggel feltölti az üzemanyagraktárakat - méghozzá nem cukorral és finomított szénhidráttal, hanem egészséges élelmiszerrel – az többet fogy, mint aki reggeli nélkül indul el otthonról.

Fotó. Pinterest
Fotó. Pinterest
Fogd vissza magad egy kicsit!

Mondj le a délutáni rágcsálnivalóról, vagy a kávédba tett cukorról, és a sok kicsi összeadódik: egy év alatt akár öt kilót is fogyhatsz, ha krumpli helyett zöldséget kérsz a húshoz, vagy édesítővel, esetleg feketén iszod a kávét, sőt, a tejszínhabot is lefelejted a tetejéről.

Fotó: 123RF
Tervezd meg az étkezéseidet!

A reggelid nyugodtan lehet bőséges, vacsorára azonban ne lakj be túlságosan. Napközben még ledolgozod a kaját, de ha estére sokat eszel, nagyobb a valószínűsége, hogy a szervezeted a jó részét elraktározza.

Sétálj fél órát!

Ha eddig azért nem sportoltál, mert nem volt időd edzőterembe járni, és nem tudtad, hogyan kezdd el az egészet, akkor egyszerűen sétálj fél órát az ebédszünetben, vagy a munkából hazafelé. Hamarosan sokkal fittebbnek érzed majd magad.

Eközben a címlapon

Fotó. Pinterest
Fotó. Pinterest
Erősítsd az izmaidat!

30 év fölött veszíteni kezdünk az izomtömegünkből, ám az erősítő edzésekkel visszaépítheted az izmokat. Ha pedig több az izomszövet a testedben, edzésen kívül is több zsírt égetsz.

Csomagold át!

Ne egyél az eredeti csomagolásból, például a chipses zacskóból, mert jó eséllyel nem fogod tudni abbahagyni. Mérj ki egy kis adagot, a többit pedig tedd el a következő napokra.