DIÉTA

Ettől a 7 apró trükk­től akár 10 kilót is fogy­hatsz

Vonz a le­he­tő­ség, hogy le­dobj ma­gad­ról 10 kilót, de nem tudod, ho­gyan kezdj hozzá? Fi­gyelj, ezek­kel a lé­pé­sek­kel ke­mény diéta nél­kül is kö­ze­lebb ke­rül­hetsz a cé­lod­hoz.
címkék:

1. Legyen hosszú távú stratégiád

A nagyobb mértékű fogyás nem pár napos, nem is pár hetes vagy hónapos projekt, hanem hosszú távú életmódváltás. Vagyis olyan stratégiát kell találnod, amit hosszú távon is tartani tudsz, s nem jelent túlzott mértékű szenvedést. Nem kell megvonnod magadtól a legjobb falatokat, és nem kell minden baráti vacsorát lemondanod. Olyan étrendre kell átállnod, amely ésszerű mennyiségben tartalmaz mindent, úgy, hogy közben a fogyásról is gondoskodik.

2. Gondolkozz nagyban

A nagyobb mennyiségű fogyás olyan, mint a szobrászat. Először a nagy vonalakat kell rendbe raknod, mielőtt a részleteket kezdenéd farigcsálni. Vagyis kezdj az általánosabb változásokkal: legyen több zöldség az étrendedben, reggelizz minden nap, kezdj sportolni. Utána jöhetnek az olyan részletek, mint például, hogy legyen-e tejszín a kávédban. Ezeket az apró szokásokat akkor alakítsd át, amikor a nagyobb vonalak már a helyükön vannak.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

3. Ne parázz a mérleg miatt

Akár 2, akár 25 kilót kell leadnod, a fogyás egészséges mértéke mindenképp heti fél-egy kiló. De ne legyél a mérleg megszállottja, mert a fogyásnak más előnyei is vannak, aminek örülhetsz: például jobban alszol, vagy több az energiád. Vagyis ha időnként megáll a fogyás, akkor is érezheted magadon a haladást.

4. Vezess be új szokásokat szokásokat

Bár ahogy már mondtuk, először a nagy vonalakat kell helyre tenni, ne becsüld le a kis változtatások jelentőségét sem: sok kicsi sokra megy, tehát nyugodtan intézd állva a telefonjaidat, és legyen nálad mindig egy vizes palack, hogy ne kívánd meg a cukros üdítőket. Persze ez nem pótolja az étrendi változtatásokat, és a rendszeres mozgást, de jól kiegészíti azokat.

5. Fogd vissza egyre jobban a hizlaló ételek fogyasztását

Ahogy elkezdenek leolvadni rólad a kilók, egyre kevesebb energiára lesz szükséged a súlyod fenntartásához – ez azt jelenti, hogy egyre egészségesebben kell táplálkoznod. Ráadásul, ha a szervezeted észleli a fogyókúrát, egy ideig ragaszkodni fog minden dekához, és extra hatékonysággal hasznosítja a táplálékot. Vagyis nem engedheted el a gyeplőt.

Fotó: 123RF
6. Súlyzózz!

Az izmos az új szexi: ráadásul az izomszövet arányának növekedése az anyagcserét is felpörgeti. Vagyis nemcsak feszesebb lesz a tested, hanem nyugalmi állapotban is több zsírt éget, mintha zsírszövettel lennél tele. A legjobb, ha heti 3-5 alkalommal végzel néhány súlyzós gyakorlatot.

Eközben a címlapon

7. Szeresd a tested

Az önutálattól még senki nem jutott semmire. A legjobb, ha egészséges önbizalommal tekintesz a testedre, de kihozod belőle a lehető legjobbat.

címkék: