DIÉTA

Erre a 10 na­sira van szük­sége min­den stressz­evő­nek

Ide­ges vagy, és kí­vá­nod az éde­set? Nem csoda, hi­szen a cukor segít el­nyomni a stresszt. Az egész­sé­ge­det vi­szont rom­bolja, így job­ban te­szed, ha más nyug­tató nasi után nézel.

Ha cukorral igyekszel csillapítani az idegességedet, egy időre lehet, hogy megnyugszol, amikor viszont a vércukorszinted a hirtelen emelkedés után ugyanilyen hirtelen visszaesik, még éhesebb, és még ingerültebb leszel. Ez viszont azzal jár, hogy újra valamilyen cukros falatért nyúlsz majd. Ne menj bele ebbe a spirálba, inkább egyél olyasmit, ami megnyugtat, mégsem emeli meg hirtelen a vércukor-szintedet: a legjobb, ha tele van rostokkal, fehérjével és egészséges zsírokkal.

Dió almával

Egy marék dió és egy felszeletelt alma egészséges zsírsavakkal, rostokkal és sok C-vitaminnal lát el, szinte azonnal enyhíti a feszültséget.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay
Energialabdák

Robotgépben törj össze fél csésze datolyát, keverd össze fél csésze mogyoróvajjal, és negyed csésze zabpehellyel. Készíts belőle golyócskákat, és már fogyaszthatod is.

Tea

A kamillatea oldja a szorongást, a zöld teában levő L-teanin pedig úgy nyugtat meg, hogy közben a koncentrációs készségedet is javítja.

Banánturmix

A banánból és tejből készített turmix értékes fehérjékkel és rostokkal lát el. A banán nyugtató magnéziumot is tartalmaz, a tejjel pedig a békés alvást segítő triptofánt juttathatsz a szervezetedbe.

Étcsokival bevont mandula

A mandula egészséges zsírsavai, és az étcsoki erőteljes íze oldják a stresszt.

Eközben a címlapon

Fotó: 123RF
Zöldségmártogatós

A zöldségek rostokkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal látnak el, míg a mártogatós, vagyis a hummusz, esetleg az avokádókrém az egészséges zsiradékokról gondoskodnak.

Joghurt gyümölccsel és müzlivel

A joghurt kalcium- és fehérjetartalma szintén segít a stressz leküzdésében.

Ásványvíz citrommal vagy más gyümölcsökkel

Néha a szomjúságot hisszük éhségnek. Stresszes időszakokban különösen érdemes sok folyadékot fogyasztani – ha nem szereted a vizet, tedd érdekesebbé gyümölcsökkel. Szénsavas ásványvizet is választhatsz.

Diákcsemege

A dió egészséges zsírsavai segítenek megküzdeni a stresszel. Párosítsd szárított gyümölcsökkel és egy pici étcsokival, hogy még erőteljesebb legyen a hatása.

Sült csicseriborsó

Ha sós ropogtatni valóra vágysz, teríts szét egy adag csicseriborsót egy sütőpapírral bélelt tepsin, csepegtess rá kevés olajat és szórd meg sóval és fűszerekkel. Süsd 200 Celsius-fokon 30 percig.