DIÉTA

7 egész­sé­ges­nek tűnő étel, ami a ren­ge­teg cukor miatt meg­be­te­gít

Azt hit­ted, az egész­sé­ges­nek gon­dolt, leg­több­ször sós éte­lek­ben nem lehet cukor? Nagy té­ve­dés! Van­nak olyan fa­la­tok, ame­lyek, bár nem éde­sek, rosszab­bul jársz velük, mintha édes­sé­get ennél. Ér­de­mes tehát ala­po­san meg­nézni a cím­ké­ket, és vi­gyázni a hoz­zá­adott cu­kor­ral. Meg­mu­tat­juk, mi a leg­rosszabb vá­lasz­tás.
címkék:

Csomagolt kenyér

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Az előre csomagolt kenyérfélék jó részében rengeteg a cukor, hogy a kenyér ízét javítsa, és egyben kissé tartósítsa is azt. Ha lehet, inkább frissen sült, teljes kiőrlésű kenyeret válassz, vagy süss otthon szénhidrátszegény kenyeret.

Gyümölcsjoghurt

Azt hitted, az édes íz a gyümölcstől vagy a tejtől származik? Tévedsz, ezekben a joghurtfélékben kanálszámra rejtőzik a cukor. Jobban jársz a sima joghurttal, amelyhez te adod hozzá a gyümölcsöt.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Tésztaszósz

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Vajon miért különbözik a bolti tésztaszósz íze a házi készítésűtől, Eltaláltad, a cukor a különbség. A cukor sokkal olcsóbb, mint a friss paradicsom, így a gyártónak sokkal egyszerűbb cukorral feldobni a kisebb paradicsomtartalmú szósz ízét. Készítsd a tésztaszószt friss paradicsomból, ha pedig nincs időd, vegyél konzerv paradicsomot, és ezt főzd fel sok zöldfűszerrel.

Ketchup és barbecue szósz

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Ezeknek a mártásoknak is jórészt a cukor adja az ízét. Ketchup helyett inkább állj át a salsára, amelyet te készítesz, friss zöldségekből.

Kész salátaöntetek

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Furán hangzik, hogy cukrot tegyél a salátádra? Pedig a kész öntetekkel pont ezt teszed. A hozzáadott cukor javítja az öntet ízét, ezért a gyártók bőségesen alkalmazzák. Szavazz inkább az olívaolajra és a balzsamecetre.

Növényi tejek

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A növényi tejek elvileg egészségesek, ám a legtöbbször szintén cukorral ízesítik őket. Ha szereted őket, figyelj oda, hogy amelyiket megveszed, az kifejezetten édesítetlen, cukormentes legyen.

Eközben a címlapon

Müzliszelet

A müzliszeletek is több kanálnyi cukrot tartalmaznak, nem véletlen, hogy hirtelen képesek energiát adni – ennek is a cukor az egyik forrása. Ám nem mindegyik ilyen egészségtelen – a megoldás: olvasd el a címkét!

címkék: